Ga naar inhoud

Update PC

Nielsken

Aanbevolen berichten

Beste dames en heren van PC-Helpforum,

Ik ben van plan mijn pc te updaten. Gezien jullie mij in het verleden al goed geholpen hebben met enkele problemen wend ik mij tot jullie om advies.

Mijn PC heb ik opgebouwd in het jaar 2009. Ik heb hier toen een aanzienlijke som tegenaan gegooid (zo`n 2200 euro). Het beestje heeft tot op de dag van vandaag, en doet het eigenlijk nog steeds, zeer goed.

Ik heb het afgelopen jaar wel steeds wat meer en meer water bij mijn wijn moeten doen op gebied van grafische pracht tijdens mijn games. Met een aantal releases in het vooruitzicht zoals fallout 4, total war warhammer dreig ik eigenlijk achterop te raken. Ik heb bijvoorbeeld gemerkt dat ik de laatste total war al maar met moeite zou kunnen draaien dus ik vermoed dat dat niet veel goeds beloofd voor de volgende release (zijnde warhammer).

Mijn plan is als volgt ik moet enkele grote updates doen, tenminste dat denk ik.

De grafische kaart, Ram, Processor en evt. moederbord.

Dit ga ik verdelen over twee jaar.

Eerst aan de beurt in Januari zijn de grafische kaart en RAM.

De processor en moederbord is voor het jaar nadien.

Mijn expleciete vraag aan jullie: Is het nodig dat ik mijn RAM, processor en moederbord upgrade?

Over RAM heb ik gelezen dat meer dan 4GB geen onnoemellijk verschil gaat maken op vlak van games. De snelheid van mijn Ram is wel niet zo hoog heb ik gezien.

De processor heeft geen enkel probleem om alles verwerkt te krijgen op dit ogenblik. Maar misschien wordt die ook wel wat oud en best aan een update toe.

Het moederbord zal vermoedelijk samenhangen met de processor.

De case is zowiezo geen probleem. Ze is groot genoeg om een nieuwe grafische kaart in te plaatsen.

De PSU is een Corsair 750Watt.

De cooler op mijn CPU is de Mugen 2 Rev b.

Zie hier de link naar mijn Speccy file

http://speccy.piriform.com/results/8K8xRJ7WJoZgfULObNhr5Nd

De vragenlijst

• Waarvoor heb ik een PC nodig? -Gaming
  • Wat is mijn budget? Grafische kaart + RAM +- 500 euro
  • Een merkcomputer of een samenstelling? Het is een update.
  • Ga ik overklokken? Voel ik mij niet zeker genoeg voor
  • Ga ik later upgraden? Ja. Ik heb de plaats en de power unit dus ik kan nog wel even verder
  • Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? No idea
  • Ga ik zelf assembleren? -zelf
  • Heb ik een besturingssysteem nodig? - nope
  • Ga ik zelf installeren? - yup
  • Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Grafische kaart zal waarschijnlijk de GTX 970 worden tenzij dat tegen dan de 980 goedkoper zou zijn
  • Heb ik nog randapparatuur nodig? -Nein
  • Heb ik specifieke wensen? - nope
  • Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? -Belgie. Ik prefereer het gaan aftehalen. Mijn standaard winkel is Tones. Bij prijs en niet te ver om te rijden.

Zoals je ziet is het een project van wat tijd. Ik ben dan ook niet zo zeer opzoek naar specifieke voorbeelden van deze processor of dat ram. Ik ben meer opzoek naar advies of het wel degelijk nodig is om iets te updaten (De grafische kaart zowiezo).

Als bijvoorbeeld mijn RAM upgraden niet veel gaat bijdragen dan zal ik dit ook niet doen.

Ik heb zelf gewoon niet zo heel veel verstand van hoe zeer out of date (of net helemaal niet) mijn computer wel is.

Dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Nielsken, 

Dankjewel voor je uitgebreid bericht. :) 

Een upgrade kan zeker geen kwaad om de nieuwste games vloeiend te laten draaien. De meeste componenten van je PC zitten nog goed, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. 

Wat betreft het RAM-geheugen valt de huidige snelheid best wel mee, maar 4GB begint toch echt krap te worden. Met 8GB zal je niet alleen betere laadtijden kunnen behalen, sommige games vereisen zelfs al acht gigabyte intern geheugen (zoals Star Citizen bijvoorbeeld, maar er komen er meer). 

Processor is inderdaad nog prima maar je videokaart kan zeker en vast een upgrade gebruiken. Zoals je zelf al vermoedde is een mooi exemplaar van de GTX 970 de beste keuze. Ik weet niet welke RAM-latjes je precies gebruikt, je neemt het beste nog een setje van hetgeen al in je computer zit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je snelle reactie.

Nu heb ik een ideetje wat het mij gaat kosten.

Een bijkomende vraag.

Als ik mijn processor wil veranderen naar iets snellers. (Ben ik niet van plan gezien je zegt dat hij nog goed is)

Heb ik dan een nieuw moederbord nodig of gaat dat nog werken met mijn moederbord.

Ik heb nu een i7 860 dus kan ik dan ook de laatste nieuwe i7 gebruiken of ben ik dan beter met een nieuw moederbord?

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.