Ga naar inhoud

Excel 2013 Lijstonderdelen verplaatsen naar volgend blad

Edje180

Aanbevolen berichten

Ik krijg elke week een nieuwe lijst met gegevens aangeleverd.

Deze moet ik verdelen over 7 verschillenden/bladen.

Dit is standaard informatie maar elke week verschillend.

Ik dacht zelf aan een formule met transponeren, maar het lukt mij niet deze werkend    te krijgen.

Vandaar hulp gevraagd.

Bedankt alvast

:lol::D:winked:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zonder het bestand in te zien is onmogelijk te zeggen hoe je dat best kunt aanpakken; of transponeren aan te bevelen is, is dan ook niet op voorhand te zeggen. Maar wel of niet transponeren: dat kopiëren zul je dan toch een aantal malen moeten uitvoeren. Een macro bv. waarmee je met  for-nextlussen de namen van de leveranciers en de bladnamen doorloopt, lijkt mij een mogelijkheid.

aangepast door alpha
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie,

wellicht heb je aan de bijlage iets waarmee je begrijpt wat ik bedoel en hoe dit op te lossen.

Het is natuurlijk veranderd ivm privacy, maar het priciepe is wel duidelijk denk ik.

Daarbij niet alle namen komen iedere keer voor en zeker niet 4 keer.

Vandaar mijn vraag. Het is gewoon heel veel werk om al de namen en registraties na te gaan 400 stuks en deze verplaatsen naar het juiste blad. 

Ik zat dus te denken aan één formule waarbij alle regels worden nagegegaan waarbij de juiste namen tussen de 15 en 20 stuks op een ander blad komen met de juiste informatie (de gehele regel) welke erbij hoort.

Ik hoor het graag

voorbeeld voor pc helpforum.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

Transponeren is niet nodig, dat moet je allen gebruiken als je van horizontale weergave van gegevens verticale weergave wil maken, of andersom. Een macro lijkt mij het beste middel voor wat je wil bereiken. De werkwijze is dan:

1. Doorloop in Blad1 alle rijen (bv. met een for-nextlus) en kijk per rij welke bladnaam in kolom G staat vermeld.

2. Kopieer de bereffende rij (of alleen de kolommen A:E van die rij) naar de eerste lege rij van het blad waarvan de naam in kolom G staat. Dit in de veronderstelling dat alle bladen waarvan de namen op Blad1 in kolom G staan, al bestaan. Als die bladen nog niet bestaan, dan zou daarop in de macro ook gecontroleerd moeten worden. Maar als het slechts om een achttal bladen gaat, dan kunnen die blade eenvoudig vooraf handmatig worden aangemaakt (zoals in jouw voorbeeldbestand het geval is).

3. Als je de macro meerdere keren in dezelfde bladen wil uitvoeren, dan is het verstandig om voordat de macro gaat kopiëren, in elk blad de bestaande  gegevens te wissen.

Dat is ongeveer alles wat er moet gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.