Ga naar inhoud

inhoud Externe schijf wordt niet weergegeven


Melanie_84

Aanbevolen berichten

Ik heb een (oude) harde schrijf die niet meer correct herkend wordt door mijn computer.

 

Bij het aansluiten heeft mijn computer het besturingsprogramma geïnstalleerd en de harde schrijf heeft een groen lampje (stroom) maar voor de rest geen teken van leven.

Op mijn computer kan ik zien dat de harde schrijf zichtbaar is in Configuratiescherm\Hardware en geluiden\Apparaten en printers maar hij wordt daar weergegeven met een uitroepteken in een oranje driehoek.

hij geeft daar foutmelding: Dit apparaat start niet. (Code 10)

zie ook bijlage voor Printscreen.

 

Gegevens harde schijf: "Mobile Disk" model nr HD-337-U2C

 

Is er nog een mogelijkheid om aan de data te komen die op deze schijf staat en hoe doe ik dit dan?

indien reactie, graag deze zo "dummy proof" mogelijk maken aangezien ik weinig verstand hier van heb ;-)

post-33521-0-97355500-1443349621_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

nog niet alle hoop is verloren. zo'n externe hd bestaat uit twee elementen: de schijf zelf en de interface, dat is een besturingsprintplaatje.

de mogelijkheid bestaat dat de interface kaduuk is (dat komt vaak voor) en de schijf zelf nog intact.

omdat de interface het laat afweten kan je niet tot de hd zelf doordringen.

actie: kassie openmaken, hd eruit en in of via een verloopje aan een andere pc hangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.