Ga naar inhoud

Excel prijslijst

karosimonyan

Aanbevolen berichten

Hallo,

ik heb een lijstje op excel met 1 rij ‘artikels’ 1 rij ‘omschrijving’ en 1 van ‘prijs’

Ik zou graag het volgende willen : bij het openen van een excel bestand met deze 3 titels . Indien ik een artikelnummer en/of de omschrijving invul (gedeeltelijk) dat de hele rij ingevuld word ; Artikel, omschrijving en de prijs.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik dacht blijkt ook zo te zijn, vandaar dat ik om een bestand vroeg.

In je eerste bericht schreef je:

ik heb een lijstje op excel met 1 rij ‘artikels’ 1 rij ‘omschrijving’ en 1 van ‘prijs’

maar het blijkt te zijn: een lijstje met 1 kolom artikels, 1 kolom met omschrijvingen, en 1 kolom  met prijzen.

Wil je die invoer van artikelnummers in Blad2 doen?

Wat is het verschil tussen bruto en bruto incl. ?

Idem voor netto en netto incl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je goed begrijp wil je dat in Blad1 in kolom A de artikelnummers verschijnen van de omschrijvingen die in hetzelfde blad in kolom B staan. Dat kan alleen als Blad1 en Blad2 altijd dezelfde indeling hebben, dus als in Blad1 en Blad2 de artikelnummers en omschrijvingen altijd in dezelfde rij staan. Alleen vraag ik me dan af wat het nut daarvan is, want beide bladen bevatten dan dezelfde informatie.

Als op beide bladen de gegevens in dezelfde rijen staan, kun je in Blad1 in A2 eenvoudig typen (als je eerst de naan van Blad1(2) wijzigt in Blad2 ):  =Blad2!A2  en dat naar beneden kopiëren.

In Blad2 kun je in B2 typen:  =Blad1!B2  en ook dit naar beneden kopiëren.

Maar nogmaals: het nut van 2 bladen met dezelfde info ontgaat mij.

Wat meer voor de hand ligt is dat (zoals in het eerste bestand dat je plaatste)  je 1 lijst hebt met zowel artikelnummers als bijbehorende omschrijvingen, en dat je dan in een ander blad 1 van de gegevens invoert en de bijbehorende andere gegevens opvraagt. Dat kan heel eenvoudig met VERT.ZOEKEN

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je goed begrijp wil je dat in Blad1 in kolom A de artikelnummers verschijnen van de omschrijvingen die in hetzelfde blad in kolom B staan. Dat kan alleen als Blad1 en Blad2 altijd dezelfde indeling hebben, dus als in Blad1 en Blad2 de artikelnummers en omschrijvingen altijd in dezelfde rij staan. Alleen vraag ik me dan af wat het nut daarvan is, want beide bladen bevatten dan dezelfde informatie.

Als op beide bladen de gegevens in dezelfde rijen staan, kun je in Blad1 in A2 eenvoudig typen (als je eerst de naan van Blad1(2) wijzigt in Blad2 ):  =Blad2!A2  en dat naar beneden kopiëren.

In Blad2 kun je in B2 typen:  =Blad1!B2  en ook dit naar beneden kopiëren.

Maar nogmaals: het nut van 2 bladen met dezelfde info ontgaat mij.

Wat meer voor de hand ligt is dat (zoals in het eerste bestand dat je plaatste)  je 1 lijst hebt met zowel artikelnummers als bijbehorende omschrijvingen, en dat je dan in een ander blad 1 van de gegevens invoert en de bijbehorende andere gegevens opvraagt. Dat kan heel eenvoudig met VERT.ZOEKEN

Jouw voorstel is ook hetgene wat ik nodig heb, ik heb me waarschijnlijk slecht verwoord.

Ik zou een lijst hebben met daarin alle gegevens en op de nieuwe aangemaakte lijst zou ik enkel 1 gegeven moeten vermelden en dan zou de rest vanzelf moeten komen.

Dus vb. ik tik cola en de productcode komt met de prijs mee...

INDIEN mogelijk zou het gemakkelijker zijn als er een auto-aanvulling komt ( zodat ik slechts enkel de eerste letters moet invullen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

attachicon.gifPrijslijst test.xlsxMaak in Blad1 een keuze in A2 en onderliggende cellen.

Maak in Blad2 een keuze in B2 en onderliggende cellen.

Enkel nog een paar details die ik toch wel belangrijk vind:

1) kan de zoekfunctie niet op 1 blad? vind ik toch logisch , soms tik ik de productcode in, soms weet ik deze niet en tik ik gewoon de omschrijving in.

2) kan de zoekfunctie niet automatisch aanvullen? zodat ik niet elke keer het volledige moet typen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.