Ga naar inhoud

Excel prijslijst

karosimonyan

Aanbevolen berichten

Als je in blad1 de artikelnummers op nummervolgorde plaatst en in Blad2 de omschrijvingen alfabetisch, dan lijkt me dat toch tamelijk praktisch. Als nl. gezocht moet worden op de letters die je BEGINT te type, dan kan de omschrijving nog vanalles zijn, want er zullen omschrijvingen zijn die op elkaar lijken. En als er meerdere zijn, dan zullen die toch ook moeten worden weergegeven. Dat is lastiger dan je denkt hoor, je moet ook nog het overzicht in  het blad behouden. Wat vind jij dan wel praktisch ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je in blad1 de artikelnummers op nummervolgorde plaatst en in Blad2 de omschrijvingen alfabetisch, dan lijkt me dat toch tamelijk praktisch. Als nl. gezocht moet worden op de letters die je BEGINT te type, dan kan de omschrijving nog vanalles zijn, want er zullen omschrijvingen zijn die op elkaar lijken. En als er meerdere zijn, dan zullen die toch ook moeten worden weergegeven. Dat is lastiger dan je denkt hoor, je moet ook nog het overzicht in  het blad behouden. Wat vind jij dan wel praktisch ?

de productcodes zijn soms ook alfabetisch of een mix, deze neem ik over van de groothandel.

Ik vind het handig als ik kan kiezen op 1 blad of ik de productcode intik of omschrijving.

En als ik xvb intik keuzes verschijnen zo kan ik ook de mogelijkheid hebben om xvb te typen en dan de juiste kan aanklikken , net zoals op veel dingen vb. google, zo efficient ... tik in wat je maar wil, in 1 enkel vak...

Tuurlijk ik begrijp u als dit te moeilijk is of niet mogelijk.

Kon het proberen natuurlijk...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mogelijk is dat wel, maar dan moet je met userforms gaan werken, kost nogal wat tijd om dat in elkaar te steken. Een forum is doorgaans bedoeld om vragenstellers aanwijzingen te geven of op weg te helpen, en dat ze daar dan zelf mee verder gaan. Door zelf dingen uit te zoeken leer je ook het meest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het valt op dat je je vraag op meerdere fora post, lees er even onze forumregels op na om te weten waarom we op PCH geen voorstander zijn van het gelijktijdig posten van vragen op meerdere fora.

Aangezien de hulpverlening hier op PCH reeds in een vergevorderd stadium zit, zou ik je willen vragen om "ginds" te melden dat er intussen actief gezocht wordt naar een oplossing voor je problematiek ... anders zien we ons helaas genoodzaakt om conform de forumregels dit topic on hold te zetten, wat ik na al de inspanningen van alpha zonde zou vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, besluit ik dat het probleem opgelost is en wordt het topic afgesloten ... mocht je het topic willen heropenen, stuur dan eventjes een privébericht naar mij of naar één van de andere teamleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.