Ga naar inhoud

Telenetmail verstuurt SPAM

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb nèt hetzelfde voor sinds 2-3 dagen: onze naam staat als 'afzender', de titel van het bericht is: FW:Important message.

De inhoud is :'Hey', daaronder een link (niet zo aangename link, als je het leest... gaat richting p***o link, vermoed ik).

en normaals ondertekend door onze naam.

ECHTER (en dat zou u ook eens moeten checken): de mail wordt nièt verstuurd vanop ons E-mail adres !

er staat een ander adres naast.

Het is een bestaand adres, Telenet webmail,... dat van mijn broer...

Echter...Vanuit zijn mailbox ziet hij ook geen verstuurde mails...

Vreemd is ook: alle aangeschreven contacten die uit onze mailbox komen, zijn contacten die we al jaren niet meer hebben aangeschreven, vanuit onze oude, reeds afgesloten skynet account... (dus allemaal mensen waar we toen mails naar hebben verstuurd, ooit eens, maar waar we tegenwoordig via mail geen contact meer mee hebben)

Het is dus een heel vreemd verhaal. Ze staan dus nièt in onze nieuwe mailaccount als contact.

Zowel wij als mijn broer hebben de laatste nieuwe Norton virusscanner & spamfilter, maar zowel bij ons als bij hem is er niks te vinden op de computer zelf.

Het ziet er dus naar uit dat Webmail van Telenet gehackt is... maar blijft nog de vroeg hoè komen ze aan onze oude contacten??? (verder zijn er ook mails verstuurd naar mijn broers contacten, collega's etc... + hij krijgt alle reacties binnen (out of office etc...), wat nogmaals aangeeft dat het probleem wschl. nièt bij ons zit...

Maar het is vreselijk vervelend...

We zouden dit ook graag asap opgelost zien, maar ik weet niet hoe... Mocht u de oplossing gevonden hebben, kunt u het mij dan aub ook laten weten ?

Of mocht iemand de oplossing hier weten... ??? (moet mijn broer zijn Telenet webmailaccount annuleren of zo??)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Tortellina6,

welkom op PC-Helpforum.be. :)

Ik heb bovenstaand bericht van je afgeleid naar een nieuw topic, je andere berichten verhuizen dadelijk - conform de forumregels - naar de prullenmand ... je mag bij deze dus stoppen met spammen op het forum:

Wanneer je een bericht post in het topic van een ander lid is het de bedoeling dat je bericht bijdraagt tot het oplossen van het probleem en/of het beantwoorden van de vraag. Heb je zelf een vraag of worstel je met een gelijkaardig probleem dan open je een nieuw topic, zo blijft het forum overzichtelijk en voorkom je verwarring.

Verander sowieso ASAP het wachtwoord van je e-mailaccount en maak gebruik van een sterk wachtwoord.

Bijkomend mag je nog het onderstaande uitvoeren en het gevraagde logje hier in je topic posten:

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

• Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

• Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, besluit ik dat het probleem opgelost is en wordt het topic afgesloten ... mocht je het topic willen heropenen, stuur dan eventjes een privébericht naar mij of naar één van de andere teamleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.