Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

L.S.,

in mijn laptop heb ik twee videokaarten. Een voor het lichte, algemene gebruik en een voor het zwaardere werk. Daarmee beweer ik niet dat de tweede videokaart veel sterker is, maar dat werd beweerd toen ik deze laptop kocht.

Het probleem is als volgt:

In mijn laptop zitten twee videokaarten

- Intel® HD Graphics 4600

- NVIDIA GeForce GT 755M

Allemaal leuk en aardig, maar de drivers voor de laatste videokaart zijn niet goed geïnstalleerd volgens apparaatbeheer. Er staat een geel uitroepteken bij de driver. Als ik op eigenschappen klik staat er het volgende: 

Dit apparaat is gestopt omdat er problemen zijn gerapporteerd. (Code 43)

Nu dacht ik, oh dan ga ik gewoon mijn drivers updaten want daar heeft NVIDIA namelijk een makkelijk programma voor, namelijk NVIDIA GeForce Experience. Waarachtig, daar stond een update klaar voor mijn videokaart. Na op snelle installatie geklikt te hebben en met goed vertrouwen mijn laptop opnieuw opgestart te hebben stond dit vervelende gele kruis nog steeds bij mijn driver en stond nog steeds de exact zelfde update klaar bij de NVIDIA GeForce Experience. Vreemd, want deze driver was gewoon gedownload én geïnstalleerd volgens de NVIDIA GeForce Experience, daarom vroegen ze ook of ik mijn laptop opnieuw wilde opstarten.

Nu wil ik graag gebruik maken van mijn 'betere' videokaart, maar gezien ik niet echt een wiz-kid ben kom ik er niet uit hoe ik dit voor elkaar kan boksen. 

Zou een van jullie mij kunnen helpen? Hoe krijg ik hem weer aan de praat?

Het betreft een Lenovo IdeaPad Y510P als dat van belang is!

Met vriendelijke groet,

Floris G.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.