Ga naar inhoud

Trage Pc


Aanbevolen berichten

Dag allemaal,

 

Jullie hielpen mij zeer goed in mijn forumpost over V9 (waarvoor heel veel dank!), vandaar dat ik het probleem van onze trage vast pc ook via hier wil proberen op te lossen.

 

Kort samengevat: een half jaar geleden werd onze c-schijf plots bijna vol, zonder veel redenen (er staan bijna geen foto's, video's, filmpjes, muziekbestanden,... op, daar hebben we aparte schijven voor)

Na wat opruimen viel dit na een tijdje weer mee, waardoor ik niet verder ben gegaan met dit probleem uit te zoeken.

Nu zit ik weer aan de limiet, een paar dagen geleden nog 10% vrij, nu maar 1%!! en zo wisselt dit constant,...

 

De pc gaat trager, internet (telenet) valt heel vaak uit (soms wel 10 keer op een avond) ook al is dit gewoon via kabel en op de andere computers blijft het wel gewoon werken op dat moment,...

Ik deed Mallwarebytes, eset online scanner, en ccleaner, alsook defragmentatie van de schijven.

 

In bijlage een rsit-log.

Wie kan helpen?

 

Alvast bedankt!!! Evelien

 

log2.txt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
 {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
vProt;s
[EE932B49-D5C0-4D19-A3DA-CE0849258DE6};c
vToolbarUpdater40.1.6;s
WtuSystemSupport;s
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0033-ABCDEFFEDCBA};fs
C:\Program Files (x86)\Mozilla Firefox\extensions\{CAFEEFAC-0016-0000-0035-ABCDEFFEDCBA};fs
C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\zhtlbbbg.default\extensions\{195A3098-0BD5-4e90-AE22-BA1C540AFD1E};fs
C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\zhtlbbbg.default\extensions\avg@toolbar;fs
C:\Users\Gebruiker\AppData\Roaming\Mozilla\Firefox\Profiles\zhtlbbbg.default\searchplugins\avg-secure-search.xml;f
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"vProt"=-;r64
torpigcheck;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • ]
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek.exe met jullie script, is reeds bezig sinds gisteren 17u10 en nu om 7u41 (hele nacht laten opstaan) nog steeds niet klaar.

Ik kan zoek.exe ook niet sluiten.

Is dit normaal, zo lang?

Wat kan ik nog doen?

(zie printscreen in bijlage)

post-15776-0-67357300-1443678199_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op basis van de afbeelding blijkt dat zoek.exe nog niet volledig afgewerkt was. Maar de tijd dat het heeft gedraaid (zonder volledig te zijn), is wel ontzettend lang. Probeer hetzelfde nog eens uit te voeren, maar doe het nu in "veilige modus".

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

  • Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren,
  • Door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan (Engelse versie) of Scannen (Nederlandstalige versie)
  • Mocht u gevonden items willen behouden, verwijder deze dan nu uit het lijstje.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie) of Verwijderen (Nederlandstalige versie)
  • Klik bij popup-scherm "AdwCleaner Herstart" op OK


Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal onmiddellijk een logfile van AdwCleaner.
Anders is het logfile hier terug te vinden C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt.

Logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam C:\AdwCleaner\AdwCleaner[s0].txt als bijlage toe aan het volgende bericht.
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


Meer informatie vind je in de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt)

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op.

Klik in de linkse kolom op “Cleaner”.
Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en na de analyse op 'Schoonmaken'.
Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”.
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”.
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”.
Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”.

Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft.

Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.