Ga naar inhoud

Bluetooth problemen


Custard

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Sinds kort ondervind ik heel wat verbindingsproblemen met mijn bluetooth speakers.

Daarvoor gebruik ik een simpele bluetooth dongle van IT WORKS BT150 (bereik van 10 m). Dit ging allemaal prima, je steekt hem in, automatische installatie en hupla je bent vertrokken.

Sinds ik deze heb gekocht heb ik ook verscheidene speakers (6 verschillende) gekocht en die dan ook gepaired met de pc. Nog steeds had ik geen problemen om tussen deze alle 6 te switchen maar nu kan ik geen verbinding meer maken met hen.

Hulpprogramma van de bluetooth dongle geraadpleegd en alle stappen afgegaan en toch geen resultaat, tot zelfs op forums van IT websites zitten kijken met mensen die dezelfde problematiek aanhalen met dezelfde oplossingen.

Ik heb alle batterijen volledig opgeladen van elke speaker (buiten 1 die op 230V werkt). De software van de dongle eraf gehaald en terug geïnstalleerd op de pc, ook al de instellingen terug gezet zoals ik ze wou en nu plots kan ik niet meer pairen met men speakers.  

Zelfs als ik de speakers tot tegen de dongle zet zodat er max. 2cm tussen zit kan deze ze niet vinden/pairen. 

Mijn USB-poort werkt nog steeds perfect, de dongle licht ook nog steeds op (tijdens pairen/zoeken). De speakers geven ook een signaal (biep signaal) alsof ze gepaired zijn en toch worden ze niet herkent.

Al tal van keren de pc afgezet en terug opgestart wat meestal werkte maar nu niet. De instellingen van de software heb ik over en over bekeken (dongle EN Windows)...ik kan niets speciaals vinden dat ik aangevinkt zou kunnen hebben opdat het niet meer werkt.

De speakers (vooral op batterijen) zijn niet van een bepaald bekend merk buiten de grote op 230V die is van Philips.

 

Wat kan hier het probleem dan zijn?

Zijn er bepaalde storende signalen in de omgeving die de verbinding kunnen beinvloeden?

Is de kwaliteit dan ook een factor qua merken?

 

 

Grtjs

 

PS Het is een hele boterham maar als het kan opgelost worden wil ik liever zoveel mogelijk details geven uiteraard.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.