Ga naar inhoud

Geen wifi op studentenkot,hoe oplossen

klusserke

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik zit op kot in Brussel en we hebben hier geen draadloos internet.

En hier is spijtig genoeg geen draadloos internet,elke kamer heeft een utp aansluiting om zijn pc te verbinden via een utp kabel.

Nu had ik gedacht om een router te plaatsen meer dat werkt niet.

Heb eerst een een router meegebracht van thuis (zonder wifi),dus van utp aansluiting kot naar router en dan van poort 1 naar mijn pc en had geen internet.

Nu heb ik vandaag netwerkswitch geplaatst en daar mijn pc mee verbonden en nu heb ik wel toegang.

Nu heb ik wel nog niet geprobeerd om aan die switch een 2 de pc te hangen om te kijken of dat wel gaat.

Hoe moet ik het oplossen?

Hieronder de beschrijving die we gekregen hebben als we ons kot gekregen hebben.

mvg

In de studentenkamers  worden IP adressen via een DHCP

server toegewezen. Dit betekent dat uw netwerk kaart ingesteld moet zijn om automatisch een IP adres te

ontvangen. Indien u uw computer op een ander netwerk hebt gebruikt, typisch thuis, dan is uw computer

waarschijnlijk correct ingesteld. In dit geval kan u de informatie in punt 3 overslaan.

De netwerkaansluitingen van de Nieuwelaan , Schoofslaan en Triomflaan staan achter extra firewalls die

authenticatie van de gebruiker eisen. Vooraleer u iets kan doen zoals uw mail opvragen, instant messagers

gebruiken, ... moet u een browser (Internet Explorer, Firefox, ...) openen en uw NetID en paswoord ingeven.

Configureer het TCP/IP procotol voor Windows XP, Windows Vista en Windows 7:

• Klik op de Windows toets + R (de Windows toets tussen Ctrl en Alt links beneden tesamen

met R indrukken)

• Tijp ncpa.cpl en klik op de Enter toets – het Network Connections paneel komt te voorschijn

• Klik met uw rechter muisknop op Local Area Connection (NL: LAN-verbinding) en selecteer

Properties (NL: Eigenschappen)

• Selecteer Internet Protocol (TCP/IP) en klik op Properties (NL: Eigenschappen)

• Studenten  zetten/laten dit op Obtain an IP address automatically

(NL: Automatisch een IP-adres laten toewijzen)

- Breng uw IP adres in het veld IP address zoals vermeld op de sticker

- Verander het Subnet Mask in 255.255.255.0 (in plaats van 255.255.0.0)

- Breng het IP van uw gateway in het veld Default Gateway, zoals aangeduid op de sticker

• Studenten  zetten/laten dit op Obtain DNS server addresss automatically

(NL: Automatisch een DNS-serveradres laten toewijzen)

• Klik op OK om het venster Internet Protocol (TCP/IP) te sluiten

• Klik op OK om uw aanpassingen te registreren en het venster Local Area Connection Properties af te

sluiten

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Je kunt gewoon aan de utp-aansluiting op je kot een switch hangen. Aan de switch kun dan je pc's hangen. De switch zorgt voor de verdeling, het IP-adres krijgen de pc's gewoon van het centrale punt. Onderstaande tekening geeft ongeveer weer hoe je de opstelling kunt maken. Waar nu de DSL-modem staat is bij jou je aansluitng in de muur.

netwerk1.gif

aangepast door Captain Kirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.