Ga naar inhoud

Rekenen tussen verschillende tabbladen

gijsutrecht

Aanbevolen berichten

Hey!

Ik heb een excelbestand met op het eerste tabblad een tabel met o.a. namen, waarbij de invuller telkens kan kiezen uit ongeveer tien namen. Op het tweede tabblad heb ik voor elke naam een kolom met de formule dat in de cellen in die kolom een "1" komt te staan als in de corresponderende kolom op tabblad 1 een bepaalde naam staat. In het derde tabblad heb ik een overzicht waarbij ik het aantal "1"tjes uit elke kolom van tabblad 2 optel en zo kan zien hoe vaak elke naam voorkomt in de tabel op tabblad 1. Dit functioneert allemaal prima. Maar nou is het probleem dat als ik in tabblad 1 een rij wil verwijderen het hele systeem in elkaar dondert. Op tablad twee komt dan in de cel op die rij te staan: =ALS(Tabblad1!#VERW!="GijsUtrecht";1;0). Kortom: hij geeft aan dat de broncel van de formule verwijderd is. Maar ik heb eigenlijk alleen meer de inhoud verwijderd, niet de broncel zelf. Daar staat nu andere informatie in. Hoe krijg ik het zo voor elkaar dat Excel gewoon dezelfde formule toepast op de nieuwe informatie in dezelfde broncel? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je schrijft dat het probleem zich voordoet als je in blad1 een rij VERWIJDERT.

Daarmee verdwijnt je niet alleen de inhoud van die rij, maar ook de rij zelf.

Het is logisch dat je dan de melding krijgt die je beschrijft.

Als je geen voorbeeldbestand plaatst,  zul je weinig reacties kunnen verwachten, lezers moeten dan wat jij hebt na gaan bouwen. Dat is tijd die jij hen gemakkelijk kunt besparen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verw! verwijst naar een verwijzingsfout in jou geval komt dit omdat je een kolom/rij hebt verwijdert die gebruikt werd in een formule. Zou je ipv de rij te verwijderen niet gewoon de gegevens kunnen kopiëren en plakken? Zo heb ben je in ieder geval af van de verwijzingsfout waar Excel mee komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 maanden later...

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, besluit ik dat het probleem opgelost is en wordt het topic afgesloten ... mocht je het topic willen heropenen, stuur dan eventjes een privébericht naar mij of naar één van de andere teamleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.