Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb een Medion All--In-One Pc MD8850.

Recent had ik een probleem met de hard disk en deze vervangen door een SSD Ultra Plus 256GB van SanDisk.  Met de oorspronkelijke DVD van Medion Windows 7 terug geinstaleerd.

Telkens er updates aangeboden werden deze geinstaleerd.  Sinds enkele tijd krijg ik geregeld Blue Screens waarna de PC gewoonlijk terug opstart.

Wat kan de oorzaak zijn en hoe is er aan te remedieren?

Heb WhoCrashed gedownload en dat geeft aan dat er drivers zouden moeten opgedate worden, oa van Realtek. Op de website van Realtek kan ik geen updates vinden, heb via apparaatbeheer getracht de drivers te laten opdaten, maar dat geeft dat er geen updates zijn.

In bijlage enkele bestanden die hopelijk nuttig kunnen zijn. De .dmp bestanden krijg in niet als bijlage toegevoegd (niet bevoegd ?)

Graag hulp.

Dank bij voorbaat.

Ludo

Probleemhandtekening20151008.docx

Crash dump directory.docx

WhoCrashedOutput.htm

WhoCrashedOutput2..htm

WhoCrashedOutput3..htm

• 4 weken later...
Geplaatst:

Sorry voor de late reactie.

Hoe is de situatie ondertussen.

Heb je nog veel crashes gehad?

Heb je nog iets ondernomen om het probleem op te lossen?

Volgens mij zit het probleem niet bij de drivers maar bij het geheugen of de harde schijf.

Daarom gaan we beide onderdelen testen.

We beginnen met de test van de harde schijf.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

Je moet GEEN vinkje plaatsen bij Quick scan.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test?
Maak een afbeelding van het resultaat en sla deze op.

Ga dan naar de tab Benchmark en doe de test.
Maak ook van dat resultaat een afbeelding.
Voeg beide afbeeldingen als bijlage toe aan je volgend bericht.

Als je meer dan 1 interne harde schijf hebt, doe dan deze tests voor al die schijven.

En dan doen we nu een geheugentest met Memtest86+.

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Geplaatst:

Hoi,

Na heel wat omzwermingen en veel  bluescreens, Avasf verwiijderd en vervanven door AVG. Alnieules bleek dan OK gedurende een heel aantal dagen. Tot eergisteren de miserie terug begon.  Eerst kon een link in outlook niet meer aangeklikt worden, daarna werden websites in https niet meer geopend, via een winkelwagentje iets afrekenen lukte ook niet meer, vervolgens blue screens.  Op dit ogenblik tracht ik Windows 7 terug te instaleren vanuit de bijgeleverde DVD.  Dat lukt voorlopig niet, want zelfs dan blue screens.  Ik blijf proberen.  De interne harde schijf is een nieuwe SSD, dus naar zal wel niets mis mee zijn.  De RAM staafjes zijn ook nieuw.  Toch onlangs memtest gedurende 5uur laten lopen, zonder dat er foutmeldingen kwamen.

Zodra Windows 7 terug geinstaleerd raakt neem ik opnieuw kontakt.

Groeten,

Ludo

Geplaatst:

De interne harde schijf is een nieuwe SSD, dus naar zal wel niets mis mee zijn.

Daar mag je niet zo maar van uitgaan.

Probeer eens de harde schijf te testen met deze tool.

Hiermee kan je de harde schijf testen vanaf een cd.

Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 

Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 

Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

Geplaatst:

Heb Memtest laten lopen en er werden errors gevonden.

Heb Memtest opnieuw laten lopen met telkens maar 1 RAM staafje.

Voor 1 waren er errors.

Heb dat vervangen door eentje dat ik nog had en schijnbaar loopt alles nu terug gewoon.

Vraag me wel af hoe het kan dat een RAM staafje dat maar 3 maand oud is errors geeft.

Weer even afwachten wat het gaat geven.

Groetjes,

Ludo

Geplaatst:

Vraag me wel af hoe het kan dat een RAM staafje dat maar 3 maand oud is errors geeft.

Daar is geen eenduidig antwoord op te geven maar als de RAM module slechts 3 maanden oud is, kan je nog beroep doen op de garantie om het te laten vervangen.

Neem in elk geval contact op met de verkoper, leg de zaak uit en vraag wat je mogelijkheden zijn.

Meestal wordt er niet moeilijk over gedaan en wordt je snel geholpen.

• 3 weken later...
Geplaatst:

Hallo,

Ik ben terug geweest naar Alternate waar ik de Ram modules gekocht had, deze waren per duo verpakt en ik had enkel datgene met errors bij en zo willen ze beide hebben en zullen me dan onmiddellijk een nieuw duo geven zeggen ze.  Normaal ga ik nu maandag terug, moet dan in de buurt zijn.  Ik heb de indruk dat dat wel goed zit.  Vroeger heb ik hen ook al eens iets terug gebracht dat niet paste en kreeg zonder probleem mijn centen terug.  Dus eigenlijk een goede ervaring met Alternate, zowel wat begeleiding als service betreft.

Heb ondertussen geen blue screens meer gehad, dus ik veronderstel dat het dus enkel aan de Ram module lag die onder bepaalde omstandigheden fouten genereerde.

Sinds gisteren naar Windows 10 overgestapt en dat (voorlopig) zonder probleem.  Wel nog wat wennen en ontdekken.

Heb nog wel een ander probleempje (had dat ook al na de nieuwe installatie van Windows 7), heb QQ staan om met Chinese vrienden te communiceren, maar ik krijg QQ niet meer opgestart op deze PC, krijg de melding "De toepassing kan niet worden gestart omdat de configuratie naast elkaar onjuist is.  Raadpleeg het gebeurtenissen logboek ... enz".  Is dit te verhelpen?

Groetjes,

Ludo

Geplaatst:

Het lijkt er op dat je 2 versies hebt van QQ en dat deze niet goed geinstalleerd zijn.

Probeer eens om alle versies van QQ te verwijderen en dan enkel de meest recente te installeren.

Best om na het verwijderen het register op te ruimen met CCleaner.

Download CCleaner. (Als je het nog niet hebt) 

Installeer het (als je niet wilt dat Google Chrome op je PC als standaard-webbrowser wordt geïnstalleerd, moet je de 2 vinkjes wegdoen !!!) en start CCleaner op. 

Klik in de linkse kolom op Registeren vervolgens op ‘Scan naar problemen”
Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”
Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. 
Kies dan Herstel alle geselecteerde fouten”. 
Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. 
Sluit hierna CCleaner terug af. 

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Geplaatst:

Hoi,

QQ werkt terug, dank voor de hulp.

Alternate heeft m'n 2 RAM latjes vervangen.

Heb deze geinstaleerd, alles ok, maaaar na 2 dagen opnieuw blue screens.

Memtest laten lopen en gaf errors.

Memtest telkens met 1 latje laten lopen en zo datgene met errors eruit gehaald.

PC met 1 latje van 2GB laten lopen (wondiws 10!) en dat gaf geen blue screens, wel een melding van AVG (denk ik) voor hoog memory gebruik, wat me logisch lijkt.

Heb het origineel latje van 2GB waar geen errors op waren terug in de PC gestoken en blijkbaar alles tot nu toe (2dagen) OK.

Denk dat het telkens het latje is dat op dezelfde plaats zit dat errors gaf.  Kan het dat de PC zelf de oorzaak is van het stuk gaan van een RAM latje.

Ga wel telkens ik latjes vervang eerst aan een aarding hangen om statische elektriciteit weg te voeren.

Dank

Groetjes,

Ludo

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.