Ga naar inhoud

BSOD Atikmpag.sys

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
Hallo allemaal,

Ik speel al ongeveer 10 maanden een best wel groot spel. Nooit problemen mee gehad tot 3 dagen geleden.

Tijdens het spelen begon het beeld opeens te "flikkeren" en zag je het bureaublad voor enkele seconden vaag, en daarna zag je weer het spel. Niks aan de hand op het eerste gezicht. Vervolgens gebeurt dat wat vaker, wat resulteerde in de eerste Bluescreen in verband met Atikmpag.sys.

Ik had de pc opnieuw opgestart, ging verder met het spel en er was niks aan de hand. Daarna begon het weer. Wat ik als eerste deed was een systeemherstel uitvoeren, waarna ik weer gewoon het spel kon opstarten en spelen zonder problemen, tot hetzelfde probleem zich weer voordeed.

Echter deze keer bleef de pc hangen bij de BSOD tijdens het starten (wanneer het inlogscherm hoort te verschijnen), waar ik me dus een beetje zorgen om maakte. Want weer in de veilige modus gaan en een systeemherstel uitvoeren verhielp het probleem opeens niet meer.

Na wat informatie opzoeken op internet over Blue screens zou het misschien te maken hebben met recent geïnstalleerde applicaties.

Dus ik verwijder Skype in de veilige modus (wat ik de dag ervoor had gedownload, hoewel ik niet het idee had dat Skype de oorzaak was) en doe nogmaals een systeemherstel. Deze keer kon ik Windows gewoon normaal opstarten.

Ik start het spel weer op en speel verder. Het probleem herhaalt zich. Ditmaal kon ik de computer voor een paar uur niet meer opstarten, en was dus heel erg geschrokken want niks hielp meer wat ik hiervoor had geprobeerd. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen om maar een Back-up van 2 maanden terug van mijn Windows partitie neer te zetten. Positief resultaat. 

Vervolgens start ik het spel weer op en begin weer te spelen. U raadt het al, weer de Blue screen en foutmelding die verschijnt.