Ga naar inhoud

BSOD Atikmpag.sys

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
Hallo allemaal,

Ik speel al ongeveer 10 maanden een best wel groot spel. Nooit problemen mee gehad tot 3 dagen geleden.

Tijdens het spelen begon het beeld opeens te "flikkeren" en zag je het bureaublad voor enkele seconden vaag, en daarna zag je weer het spel. Niks aan de hand op het eerste gezicht. Vervolgens gebeurt dat wat vaker, wat resulteerde in de eerste Bluescreen in verband met Atikmpag.sys.

Ik had de pc opnieuw opgestart, ging verder met het spel en er was niks aan de hand. Daarna begon het weer. Wat ik als eerste deed was een systeemherstel uitvoeren, waarna ik weer gewoon het spel kon opstarten en spelen zonder problemen, tot hetzelfde probleem zich weer voordeed.

Echter deze keer bleef de pc hangen bij de BSOD tijdens het starten (wanneer het inlogscherm hoort te verschijnen), waar ik me dus een beetje zorgen om maakte. Want weer in de veilige modus gaan en een systeemherstel uitvoeren verhielp het probleem opeens niet meer.

Na wat informatie opzoeken op internet over Blue screens zou het misschien te maken hebben met recent geïnstalleerde applicaties.

Dus ik verwijder Skype in de veilige modus (wat ik de dag ervoor had gedownload, hoewel ik niet het idee had dat Skype de oorzaak was) en doe nogmaals een systeemherstel. Deze keer kon ik Windows gewoon normaal opstarten.

Ik start het spel weer op en speel verder. Het probleem herhaalt zich. Ditmaal kon ik de computer voor een paar uur niet meer opstarten, en was dus heel erg geschrokken want niks hielp meer wat ik hiervoor had geprobeerd. Uiteindelijk tot de conclusie gekomen om maar een Back-up van 2 maanden terug van mijn Windows partitie neer te zetten. Positief resultaat. 

Vervolgens start ik het spel weer op en begin weer te spelen. U raadt het al, weer de Blue screen en foutmelding die verschijnt.

Ik dacht dan zou het toch echt aan het spel moeten liggen, maar aan de andere kant heb ik hier 10 maanden lang geen last van gehad. En ik die tijd is er ook geen update van het spel uitgekomen/die ik heb kunnen installeren waaraan het misschien zou kunnen liggen.

Ik werd er inmiddels een beetje moe van dus ik maak een foto van de BSOD en wil op internet wat meer informatie over dit probleem zoeken, in verband met die Atikmpag.sys, wat al de tijd wordt weergeven tijdens de BSOD. 

Vervolgens herhaal ik alle stappen om weer normaal in te kunnen loggen in Windows, inclusief meerdere back-ups van verschillende data van mijn Windows partitie terugzetten (die zelfs tot 2013 gaan) en toch blijft de computer hangen met dezelfde BSOD.

Op een gegeven moment valt mijn laptop uit (vanaf de Veilige modus met netwerkmogelijkheden), dat merkte ik pas later. Ik start de laptop weer op en opeens kan ik weer normaal inloggen.. Waar ik heel blij mee was. 

Echter wist ik zeker dat het probleem nog steeds aanwezig was, en wat ik voorlopig even niet meer zou durven te doen is het spel opstarten. 

Wat wel jammer is. Alhoewel ik niet denk dat het spel de oorzaak is.

Vandaag was het weer zover, echter niet doordat ik het spel opstartte, maar gewoon tijdens het browsen. Het scherm begint te flikkeren ( van zwart naar normaal ) in een paar seconden en vervolgens komt de BSOD weer waarbij het opnieuw gaat om Atikmpag.sys.

Ik heb zo een beetje het gevoel dat als ik dit probleem niet snel kan oplossen mijn laptop onbruikbaar zal worden. Zoals ik al aangaf heeft dit probleem zich vandaag niet alleen bepertk tot een spel spelen, maar ook bij de normale bezigheden zoals browsen of internetbankieren crasht de laptop.

Op dit moment kan ik de laptop alleen weer in veilige modus met netwerkmogelijkheden gebruiken.

Waar ik achter ben gekomen is dat veel mensen met soortgelijke problemen, ook altijd met de foutmelding over Atikmpag.sys, aangeven dat het iets met de videokaart te maken heeft. Maar dat zou natuurlijk per geval kunnen verschillen.

Volgens Microsoft kunnen we  de standaard instellingen en basisapparaatstuurprogramma's en services elimineren als mogelijke oorzaken van het desbetreffende probleem, als het probleem niet optreedt wanneer de computer in de veilige modus wordt opgestart.

Ook zit ik met de vraag of de BSOD van Atikmpag.sys een verband zou kunnen hebben met overhitting van een CPU/GPU. 

Ik heb hier alvast een log van Speccy, een Malwarebytes scan log, een HijackThis log, een WhoCrashed log, een screenshot van de BSOD, een filmpje over hoe mijn laptop in herhaling opnieuw opstart door de BSOD waabij het op het beeld niet normale tekens weergegeven worden (wat ik dus hiervoor nooit te zien kreeg), en wat bestanden die volgens Windows kunnen helpen bij het uitzoeken dit probleem.

Alle hulp is welkom en graag zie ik jullie reacties tegemoet. Bij voorbaat dank.

Groetjes SWAT4

( Bij het uploaden van het filmpje krijg ik de foutmelding "Geen bestand geselecteerd om te uploaden". Het filmpje is 28 mb. )

mbam log.rar

hijackthis log.rar

WhoCrashed log.rar

post-10266-0-09227900-1444908907_thumb.j

Windows crash bestanden.rar

Windows crash bestanden.rar

aangepast door Asus
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Hallo SWAT4,

Als ik dit zo lees, dan denk ik dat je je BIOS eens een keer moet updaten, dit probleem heb ik namelijk ook eens meegemaakt met een klant, toen heb ik de BIOS geüpdatet en was het probleem over, als dat niet werkt kan het nog aan je Videokaart liggen, update ze beiden naar de nieuwste versie. en probeer het daarna opnieuw. 

MvG,

Sento_

Geplaatst:

Sorry voor de late reactie. Ik kon namelijk Windows niet in de normale modus noch veilige modus starten door dit probleem.

Op de een of andere manier kan ik nu wel inloggen via veilige modus met netwerkmogelijkheden.

Volgens mij heb ik al de laatste updates van mijn BIOS. Maar toch bedankt voor het meedenken.

Zijn er misschien andere suggesties ? Ik zou graag mijn laptop weer op een normale manier kunnen gebruiken.

Bij voorbaat dank

Geplaatst:

Sinds eergisteren kon ik plotseling weer normaal inloggen, daarna kreeg ik weer dezelfde BSOD echter met een andere foutmelding, namelijk dat het beeldschermstuurprogramma niet meer werkt. Dit gebeurde tijdens het browsen wanneer ik een video op YouTube bekeek over hoe dit probleem mogelijk zou kunnen worden verholpen.

Het beeld begon 2 keer te knipperen en liep voor enkele seconden vast, vervolgens kreeg ik de Atikmpag.sys BSOD en gebruik ik de laptop weer in de veilige modus ( met netwerkmogelijkheden ).

Dit is de tweede keer dat ik deze fout over het beeldschermstuurprogramma kreeg.

post-10266-0-39088000-1445441229_thumb.p

Geplaatst:

SWAT4, long time no see ... ;)

Ik heb zonet je Speccy-logje (bijlage) verwijderd uit bericht #1: je Windows activatiekey lag hier immers net geen volledige week voor iedereen te grabbel en ik denk niet dat dat de bedoeling was ? ... :hmmmm:

- kan je de volledige type-aanduiding van jouw Acer posten (voorbeeld: Acer Aspire E5-772-34MW) ?

- op welke ondergrond wordt deze laptop gebruikt ?

- kan je een link naar een Speccy rapportje posten (géén tekstbestand dus !) ? ... alle info over de te volgen procedure lees je HIER.

Hallo Asus, het is inderdaad een tijd geleden. Fijn om van u te horen.

Nee het was inderdaad niet de bedoeling om mijn activatiecode te publiceren. Een fout van mijn kant.

Ik heb geprobeerd om een link naar mijn Speccy rapport te posten, echter werkte te link op de één of andere manier niet. Ik heb daarom hier nogmaals ( tijdelijk ) mijn Speccy log in een .txt bestand, echter deze keer wel zonder activatiecode.

Ik hoop dat dit ook voldoening geeft. Zo niet dan zal ik even op Google moeten zoeken hoe ik dit probleem met de link verhelp.

Ik ben in het bezit van een Acer Aspire 7741 G.

Op welke manier beoogt u de "ondergrond" van mijn laptop ? 

Bij voorbaat dank

D-PC - Speccy2.rar.rar

aangepast door SWAT4
Geplaatst:

- op welke ondergrond staat jouw Acer wanneer je hem gebruikt ?

- voerde je Speccy in normale modus uit ?

- je hebt inderdaad de meest recente BIOS aan boord momenteel ... de recentste driver voor je grafische kaart kan je hier ophalen.

Geplaatst:

De ondergrond die ik voor mijn laptop benuttig, is een ventilator. Die plaats ik gewoon op mijn schoot en daar bovenop mijn laptop. Anders wordt de laptop oververhit wat resulteert in het uitvallen ervan.

Ik kon de laptop net op de normale manier gebruiken nadat hij was uitgevallen. Echter zegt mijn ervaring dat ik deze avond nog weer de BSOD krijg, en gedwongen ben in veilige modus te werken.

De driver in uw bericht had ik al op mijn laptop staan, en meerdere keren opnieuw geïnstalleerd, zo ook net.

Echter helaas zonder positief resultaat.

Ik beschik nog over oudere back-ups en heb die ook getracht terug te zetten.

Ook jammer genoeg zonder positief resultaat. Zie mijn eerste bericht.

"Vervolgens herhaal ik alle stappen om weer normaal in te kunnen loggen in Windows, inclusief meerdere back-ups van verschillende data van mijn Windows partitie terugzetten (die zelfs tot 2013 gaan) en toch blijft de computer hangen met dezelfde BSOD."

aangepast door SWAT4

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.