Ga naar inhoud

BSOD Atikmpag.sys

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Na een paar dagen aanzien na het terugzetten van een image die ik meteen na de installatie van mijn laptop heb aangemaakt, ondervind ik helaas nog hetzelfde probleem.

Ik ben trouwens nog steeds in de veilige modus. De clean boot werkt helaas ook nog steeds niet, die eerst wel werkte en een tijdelijke oplossing leek te zijn.

aangepast door SWAT4
  • Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Vanop afstand valt hier helaas niets meer te ondernemen: dit wordt een klusje voor een PC-hersteller (hardware), met inbegrip van een correcte offerte alvorens hij overgaat tot een eventuele herstelling.

Geplaatst:

Als je hierover geen vragen meer hebt, mag je dit topic afsluiten door een klik op de knop "Modereer onderwerp" -> Sluiten ... zo blijft het forum voor iedereen overzichtelijk.

Geplaatst: (aangepast)
Excuses voor de late reactie wederom. 

Dit dilemma wordt met de dag erger, zo ook moeilijker om mijn laptop te gebruiken en zelfs op te starten.

In feite had ik inderdaad wel nog een aantal vragen, als het niet te veel moeite is, immers wat hier precies aan de hand is (wat is kapot/defect), hoe dit probleem tot stand is gekomen, wat de eventueel denkbare oorzaak van dit dilemma is ( overhitting/videokaart defect etc. ) en hoe dit in de toekomst te voorkomen.

Dit omdat ik presumeer dat het één van de twee is, of overhitting van de GPU of een defect in de videokaart ( waar ik niet zo zeer vanuit ga, maar net zo goed zou kunnen )

Ook zit ik met een vraag over een andere kwestie, echter het heeft wel met detzelfde complicatie te maken.

Ik heb een website gevonden via een forum waar veel mensen zeiden dat dit de oplossing was voor hun dilemma ook i.v.m. "Atikmpag.sys, dxgkrln.sys, en dxgmms1.sys".

Helaas zit ik vast bij stap 8, waar ik de foutmelding "Extract.exe is not recognized as an internal or external command batch file" krijg.

Over deze foutmelding is het één en ander te vinden op Google, echter niet in verband met Extract.exe. Daarom hoop ik hier iemand te vinden met de hoognodige essentieele expertise in verband met deze verwikkeling van tweestrijdigheid in Windows CMD.

Het zou dus erg goed kunnen dat mocht ik deze stappen correct kunnen uitvoeren, dat deze hele kwestie verholpen is en ik weer normaal mijn laptop kan gebruiken zonder extra kosten te spenderen.

Deze eventuele oplossing voor de foutmelding "Extract.exe is not recognized as an internal or external command batch file" in CMD heb ik al getracht te effectueren, helaas zonder positief resultaat. Namelijk een "Path" aanmaken in de "Environment Variables" van de Systeemeigenschappen van de computer waardoor Extract.exe zou moeten worden herkend/gevonden worden door Windows. 

Want als ik het goed heb zou elke Windows dit standaard moeten hebben / zou Windows dit standaard moeten detecteren op een computer ?

( Een zeer duidelijke uitleg waar het ook wordt voorgedaan ) 

Graag zie ik jullie reacties tegemoet

Bij voorbaat dank 

aangepast door SWAT4
Geplaatst:

Wat het probleem niet oplostte:

- recent geïnstalleerde programma's verwijderen

- systeemherstel

- terugplaatsen van een twee maanden oude image

- recentste BIOS-versie

- update driver grafische chip

- clean boot

- terugplaatsen image die werd aangemaakt net na het voltooien van de installatie van Windows

Werd niet uitgevoerd:

Als ultieme check zou ik een terugkeer naar fabrieksinstellingen willen voorstellen (of het terugzetten van een image die je meteen na de installatie van je laptop hebt aangemaakt) ... installeer nog geen software, zorg ervoor dat je drivers en je Windows up-to-date zijn en controleer dan of het probleem zich nog altijd manifesteert.

En dan komen we terug bij mijn besluit:

Vanop afstand valt hier helaas niets meer te ondernemen: dit wordt een klusje voor een PC-hersteller (hardware), met inbegrip van een correcte offerte alvorens hij overgaat tot een eventuele herstelling.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Ik zal uw besluit in gedachten houden. Heel erg bedankt voor het meedenken. Ik zit er namelijk mee dat mocht ik nu naar een PC hersteller (hardware) gaan, en die vraagt wat er aan de hand is ik niet weet hoe ik de kwestie zou moeten expliciteren. En dan zit die meneer/mevrouw zeer waarschijnlijk ook met de gedachte hoe zou ik moeten weten wat er hersteld moet worden als de eigenaar van de laptop zelf niet weet wat er aan de hand is. Want zelf zou ik dat ook graag willen weten.

Vandaar dat ik hier o.a. achter probeer te komen. Wat ook opmerkelijk is, is dat ik onlangs een nieuwe ventilator (onderlegger voor mijn laptop) heb gekocht. Dit maal een grotere die veel harder kan waaien. Het resultaat was dat ik de BSOD veel minder krijg, en nu ook gewoon weer in de normale modus kan werken. Dat moest ik even een aantal dagen beproeven om deze gevolgtrekking te bevestigen. Dan zie ik dus toch een coherentie in (o)verhitting en de BSOD zelf.

Ik zit ik nog steeds vast bij stap 8 voor de eventueel realiseerbare uitweg van deze complicatie. Ook hoop ik nog antwoorden te vinden / krijgen in bericht #24 geplaatst.

Bij voorbaat dank

Geplaatst:

Ik ben overigens mijn inloggegevens op dit moment kwijt, vandaar dat ik tijdelijk een ander account benuttig. Deze kan verwijderd worden wanneer ik weer met mijn eerste account verder kan gaan.

Geplaatst:

Ik ben overigens mijn inloggegevens op dit moment kwijt, vandaar dat ik tijdelijk een ander account benuttig. Deze kan verwijderd worden wanneer ik weer met mijn eerste account verder kan gaan.

Vermits ook wij niet beschikken over je geheime gegevens (wachtwoord), kunnen we je oude account niet meer activeren. Je zal dus verder door het leven moeten gaan met het nieuwe account dat je aangemaakt hebt. Het oude account SWAT4 zullen we dan ook - als onbereikbaar - verwijderen uit ons ledenbestand.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.