Ga naar inhoud

BSOD Atikmpag.sys

Aanbevolen berichten

• Reacties 27
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:
Ik heb de clean boot een dag lang beproefd, en de laptop werkt naar behoren toe.

Ook tijdens het browsen, internetbankieren, films kijken en tot mijn verbazing ook wanneer het spel wordt gespeeld.

Ik ben erg opgelucht met dit resultaat omdat het voor mij comfortabeler werken is in de clean boot in plaats van de veilige modus ( met netwerkmogelijkheden ).

Dus bedankt voor deze tip. Het zou helemaal behaaglijk zijn als we dit resultaat ook in de normale modus krijgen zonder blue screens etc.
Geplaatst: (aangepast)
Hallo Pearl,

Nee de laptop is nog nooit aan de binnenzijde ontstoft of opengemaakt.

Ongelukkigerwijs ben ik niet zo handig in het demonteren van laptops, en vrees ik dat als ik iets aan de binnenkant van de laptop verkeerd doe dat ik nog verder van huis ben.

Ik zal kijken of er iemand in mijn omgeving is die hier experiëntie mee heeft, en dan zal ik diegene de door u bijgeplaatste link meegeven, mocht ik iemand vinden.

En in tegenstelling tot "bemoeien" is het voor mij aangenaam en oppurtuun dat ook u mij tracht te helpen met het oplossen van deze complicatie.

Hoe meer mensen ondersteuning aanbieden hoe sneller het dilemma zal worden opgelost.

Alle hulp is welkom.

aangepast door SWAT4
Dankzij een medegebruiker op dit forum, ben ik ook eens het programma genaamd BlueScreenView gaan downloaden en uitvoeren.

Helaas blijkt dat deze complicatie niet om één bestand gaat, maar om 3 bestanden. Genaamd: "Atikmpag.sys, dxgkrln.sys, dxgmms1.sys".

Nu is dit wel zorgwekkender voor mij, echter hoop ik dat deze meerdere bestanden iemand bekend voor komen, of dat iemand mogelijkerwijs een idee heeft over de achtergrond van deze bestanden welke dus mede verantwoordelijk zijn voor deze problematiek.

De bestanden zijn van enkele dagen terug. CCleaner heeft de meest recente bestanden verwijderd die ik niet naar een andere map heb gekopieerd.

Desondanks weet ik bijna zeker dat het allemaal om de zelfde bestanden/oorzaak(oorzaken) gaat. Zo ook de BSOD van gisteren waarvan ik niet over de .dmp bestanden beschik.

post-10266-0-76890600-1445602761_thumb.p

post-10266-0-17347300-1445602767_thumb.p

post-10266-0-90936400-1445602772_thumb.p

post-10266-0-91443500-1445602775_thumb.p

post-10266-0-39829200-1445602779_thumb.p

post-10266-0-54432900-1445602782_thumb.p

aangepast door SWAT4
Geplaatst:

Die temps die in Speccy, die je gewoon had kunnen publiceren doormiddel van bestand en publiceren en de link kopiëren en hier neerzetten, zijn bijzonder hoog voor de CPU en de GPU.

Je hebt een image teruggezet uit een tijd dat het goed werkte dus is het niet aannemelijk dat het een driver probleem is alhoewel het wel een aanduiding zou kunnen zijn dat het in veilige modus niet gebeurt maar dan lopen de temps ook niet zo op als tijdens het gamen in normale modus.

Zou hem eerst laten schoonmaken en kijken wat er dan gebeurt, temps zijn sowieso te hoog en een schoonmaakbeurt is dan echt nodig.

Helaas was het gewenste resultaat tijdens de clean boot ( aangegeven in bericht #13 ), van tijdelijke duur.

Vanmiddag rond 3 uur herhaalde dezelfde problematiek zich weer wat resulteerde in de BSOD, in verband met Atikmpag.sys

BlueScreenView bevestigd ditmaal opnieuw dat het bestand Atikmpag.sys niet de enige boosdoener blijkt te zijn. 

Dit is trouwens de eerste keer dat deze complicatie optreedt in de clean boot .

post-10266-0-22666300-1445614012_thumb.p

post-10266-0-92637400-1445614020_thumb.p

post-10266-0-50343000-1445614023_thumb.p

post-10266-0-04595200-1445614027_thumb.p

aangepast door SWAT4
Geplaatst:
Hallo allemaal,

Sorry voor de late reactie. Ik had namelijk geprobeerd het ontstoffen van mijn laptop in het filmpje na te doen, echter vreesde ik waar ik al bang voor was, de laptop kon na afloop niet meer opstarten.

Ik wist van mijzelf dat ik hier niet zo geschikt voor was, echter wou ik het toch proberen. Niet alleen omdat deze stap van cruciaal belang was (wat door meerdere gebruikers is aangegeven), maar mede ook omdat er niemand in mijn omgeving is die mijn laptop zou kunnen ontstoffen aan de binnenkant.

Uiteindelijk had ik niet veel keuzemogelijkheid, en heb ik mijn laptop naar een pc winkel gebracht en € 38,25 moeten betalen om mijn computer weer op te laten starten. Dit omdat ik mijn werk niet meer kon uitvoeren, en elke dag in het internetcafé zitten is ook niet een ideaal alternatief. 

Nu start mijn laptop weer op, echter ben ik helaas weer terug bij af.

Ik krijg de laptop nog steeds niet opgestart in de normale modus en werk nog steeds in de veilige modus, ook dezelfde melding tijdens de BSOD over Atikmpag.sys, en volgens BlueScreenView nog steeds mede dankzij de bestanden "dxgkrln.sys, dxgmms1.sys".

Geplaatst:

Ik heb begrepen dat je niet onbekend met het maken en terugzetten van images en je wat dat betreft ook reeds de nodige voorzorgen hebt genomen, mooi zo.

Als ultieme check zou ik een terugkeer naar fabrieksinstellingen willen voorstellen (of het terugzetten van een image die je meteen na de installatie van je laptop hebt aangemaakt) ... installeer nog geen software, zorg ervoor dat je drivers en je Windows up-to-date zijn en controleer dan of het probleem zich nog altijd manifesteert.

Wat is hier het resultaat van ?

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.