C-schijf is te vol - Archief Windows 7 - PC Helpforum Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Dit is de eerste keer op dit forum, dus vergeef mij als ik iets niet helemaal goed doe, maar ik lees toch veel nuttige info en wilde daarom proberen mijn probleem ook opgelost te krijgen.

Mijn C-schijf van 100GB zit bijna vol waardoor o.a. Google Drive in de problemen komt met synchroniseren.

Ook wil ik t.z.t. overgaan op Windows 10, maar ook daarvoor zal ik waarschijnlijk wat meer ruimte nodig hebben.

Heb op mijn D-schijf nog weel 600GB ruimte, maar wil de C-schijf eigenlijk niet vergroten.

Heb ook al langdurig gezocht of ik ergens nog iets kan verwijderen, maar zonder resultaat.

100GB zou toch genoeg moeten zijn voor Windows 7 en een paar andere programma's?

Ik heb in dit formum al diverse keren gezien dat mensen geholpen worden middels rsit64.exe, log.txt en zoek.exe.

Kunt u mij hier verder mee helpen?

Met vriendelijke groet,

Kees Vermeulen

post-33703-0-04593200-1445091273_thumb.j

Geplaatst:

Mijn C-schijf (windows + progs) is voor 61 Gb bezet - dus zal jij met je 100 wel ruim toekomen.

Als natuurlijk Mijn Dokumenten op je C staat èn daar staan al je eigen data in, dan kan je natuurlijk een schijf van 100 vol krijgen.

Is dit het geval?

Geplaatst:

Installeer in elk geval dit progje eens: http://www.jam-software.com/treesize_free/
Je kunt dan gemakkelijk zien waar je grote folders en files zitten.

Ik noem er een paar: diverse "temp" folders. De Windows SoftwareDistribution/downloads folder.

Draai ook eens "schijfopruimen" in de verkenner. Je mag alles aanvinken. Bedenk wel dat als je ook de systeemfiles wist, je de updates van Windows niet meer kunt de-installeren.
Gezien je grote D:-schijf neem ik aan dat je geen data op je C:-schijf bewaart. Zelf heb ik met Win7 68 GB nodig, terwijl ik toch ook diverse grote programma's heb.

In het uiterste geval kun je je programma's zo de-installeren en zo installeren dat ze op de D:-schijf komen. Zelf ben ik daar echter, ivm het maken van images van mijn OS geen voorstander van.

Geplaatst:

Hallo Veng. Schijfopruimen heb ik al een paar keer geprobeerd. Levert steeds maar 1 à 2 GB op die er heel snel weer bij zijn.

Ik zal het progje downloaden dan kan ik inderdaad beter zien wat de meeste ruimte in neemt.

Geplaatst:

Hallo allemaal,

Ik heb een behoorlijke boosdoener gevonden.

Zie bijgaand detailoverzicht van TreeSize.

Ik heb op mijn computer het programma AllShare van Samsung geïnstalleerd.

Dit is een programma wat de communicatie met mijn Samsung Smart TV regelt.

Naar nu blijkt staan in de map 'Program Files/Samsung/AllShare Framework DMS/thumnail' meer dan 1mln thumbnails van 0,1 tot 1,0 MB.

Volgens mij totaal onnuttig, dus ik ga deze verwijderen. In het uiterste geval ga ik AllShare verwijderen, want dit is geen fijn programma op deze manier.

Ik houdt jullie op de hoogte van het vervolg...

• 1 maand later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.