Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

vorige week had ik mijn laptop in slaapstand gezet. Toen ik hem een halfuur later terug open klapte, had ik een zwart scherm. Dus ik heb toen de powerknop ingehouden en uitgeschakeld. Vijf minuten later heb ik hem opnieuw opgestart en kreeg ik steeds het witte Acer logo te zien maar daarna niets meer. Gewoon een zwart scherm. Talloze keren opnieuw de powerknop ingeduwd, opnieuw laten starten maar nog steeds dat zwart scherm.

Nu de tijd gevonden om het probleem te verhelpen en ik dacht dus om Windows 7 opnieuw te installeren. Ik steek de installatie DVD dus in de drive maar hij laad niet automatisch, dus bij het opstarten de boot ingesteld op de drive en opnieuw opgestart. De DVD laad en de installatie is begonnen. Ik heb de primary partitie geformatteerd en vervolgens de Windows installatie zijn ding laten doen. Tijdens de installatie moest de laptop een keer herstarten. Daar loopt het mis. Als hij herstart, krijg ik steeds een zwart scherm en gebeurd er niets. Ik krijg het tweede deel van de installatie (gebruikersnaam, wifi, etc.) niet te zien.

Kan iemand mij misschien helpen?

Ik h

Geplaatst:

Ik had de week hiervoor Windows 7 al opnieuw geïnstalleerd omdat de upgrade van Windows 10 mij niet beviel en de laptop super traag was geworden (op iets klikken en letterlijk vijf min later pas een venster dat opent). Na die cleane installatie van Windows 7, werkte mijn laptop terug fatsoenlijk.

Mijn laptop is een Acer Aspire 5741G, 4GB RAM, ATI Mobility Radeon HD 5470, Intel i3 2.13GHz. De laptop is nu toch al wel zeker 5 jaar oud.

Ik heb een vermoeden dat de harde schijf versleten is maar ben niet zeker.

Kan iemand mij misschien verder helpen?

Alvast bedankt! :)

• 4 weken later...
Geplaatst:

We gaan de harde schijf en het geheugen testen vanop een cd.

Om je harddisk op fouten te controleren kun je het volgende uitvoeren. 
Je dient wel een andere werkende pc/laptop ter beschikking te hebben. 

Download Seatools for DOS ISO image op een andere pc. 

Brand de ISO als image op een lege cd. 
Stel in je BIOS je cd/dvd-rom in als first boot device en leg de cd in je drive. 
Start nu je pc/laptop op vanaf deze cd. 

Als de tool is opgestart accepteer je de gebruikersovereenkomst en zie je een venster waarin je jou HD kunt selecteren. 

Klik in de linker bovenhoek op Basic tests en in het keuze menu kies je voor Long test

Wat geeft dit als resultaat? 

Een handleiding voor het gebruik van Seatool for DOS vind je hier.

En dan kan je nog het geheugen testen met Memtest86+.

Alle informatie hierover vind je in deze handleiding.

Geplaatst:

Hey Kweezie Wabbit,

Ik heb onlangs m'n laptop opnieuw geïnstalleerd gekregen. Ik heb de fabriek/herstel DVD's die ik jaren geleden aangemaakt heb, gebruikt en die werkten. Vind het nog steeds wel vreemd dat een cleane Windows installatie (vanop DVD) niet werkte.

Toch nog wel zeker bedankt om te antwoorden op m'n post. Ik zal de tip zeker onthouden.

Geplaatst: (aangepast)

Bedankt voor de informatie.

Als je verder geen vragen of problemen meer hebt, mag je dit onderwerp  afsluiten.
Klik hiervoor bovenaan op modereer onderwerp en vervolgens op sluiten.

aangepast door kweezie wabbit
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.