Ga naar inhoud

Probleem met drivers

damama

Aanbevolen berichten

Hallo

Een aantal dagen geleden heb ik een videokaart van Nvidia gekocht omdat een bepaald spel voor mijn computer te zwaar was. Helaas veranderde de nieuwe videokaart hier niets aan, waardoor ik besloten heb om ze terug te geven.

Nu loop ik evenwel tegen een probleem aan betreffende de drivers. Dit heb ik al geprobeerd:

- videokaart uit de pc halen, zonder deïnstallatie van de Nvidia drivers. Resultaat: het scherm start niet meer op (enkel in safe mode).

- poging tot de deïnstallatie van de Nvidia drivers. Dit lukt deels aangezien ik mijn computer moet heropstarten om de deïnstallatie te vervolledigen. Wanneer ik mijn pc echter heropstart, worden de Nvidia drivers weer gedownload.

Om dat probleem van de baan te helpen, heb ik "Windows Update: Nooit" ingeschakeld via het configuratiescherm en heb ik via Systeem -> geavanceerde instellingen -> tabblad hardware ingesteld dat stuurprogramma's nooit automatisch gedownload worden. Jammer genoeg werkt dit niet.

Kan iemand mij helpen?

Bedankt alvast

Met vriendelijke groeten

David

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is op zich wel logisch dat het scherm moeilijk doet als je videokaart eruit gaat.

Zolang op het moederbord geen onboard grafisch zit, kun je niets. Je computer kan dan grafisch niets weergeven, behalve in Veilige Modus.

De enige manier die ik weet om je videokaart juist te deinstalleren is :

- Bij Apparaatbeheer je drivers/software verwijderen van je videokaart;

- Bij Configuratiescherm kijken of er nog overige software van je videokaart aanwezig is, zo ja verwijderen.

Dan vraagt je computer om een herstart. Dan zeg je nee! Dan zet je de computer uit.

Stroom eraf (of voedingskabel eruit).

Dan kun je de videokaart eruit halen, vergeet je PCE-I kabeltjes niet .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.