Ga naar inhoud

Hardware pc

Stroekes

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb al een tijdje deze pc, waarmee ik geregeld games download, speel en terug verwijder (via Steam bijvoorbeeld). Daarnaast ook dagelijks gebruik internet, downloaden en streamen. Ik ben een upgrade aan het overwegen van mijn hardware om verschillende reden. 

De laatste tijd gaat hij trager en trager, vooral na het opstarten (kan gemakkelijk een minuut of twee wachten tot als bijvoorbeeld Chrome opstart, vlak na het starten van Windows). 

Daarnaast komt Fallout 4 binnenkort uit en ga ik dit kopen. Ik heb echter eens gekeken op www.systemrequirementslab.com en daaruit blijkt dat mijn pc niet aan de minimum vereisten zal voldoen om dit te kunnen spelen (zie link http://puu.sh/kQ38D/228be2d863.png ). Nu, ik hoef de nieuwste games zeker niet op de hoogste instellingen vlekkeloos te kunnen spelen, maar wil toch graag dat ik dit vlot kan draaien, zonder lange wachttijden of crashes.. 

Welke upgrades zou ik aan mijn hardware kunnen doen die mij niet te veel kosten, maar toch weer even mee kunnen? 

Ik merk dat mijn RAM geheugen redelijk laag ligt om het spel te kunnen spelen, kan het zijn dat de pc daardoor bij momenten ook traag loopt? 

De videokaart zou ook niet voldoen, maar ik vermoed dat dit niet zo'n grote ramp is? Of gaat dit de prestaties ook beïnvloeden?

Alvast bedankt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De videokaart is vrij belangrijk als het aankomt op prestaties, maar ik vermoed dat je met een model uit de 69xx reeks de game gaat kunnen spelen. Wel gaan de instellingen wellicht niet op hoge settings kunnen draaien. 

RAM-geheugen zal inderdaad een essentiële upgrade zijn als je Fallout 4 wil spelen, en is zeker een belangrijke factor wat betreft snelheid. Kan je misschien even een logje maken met Speccy? Dan kunnen we kijken welke videokaart je precies hebt en welk RAM-geheugen je kan aanschaffen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Dag Superjona,

Bedankt voor je reactie. 

Ik ben alvast eens gaan kijken naar extra geheugen. Mijn pc is destijds samengesteld door een kennis die alles van tones.be heeft gekocht. 

Ik ken op gebied van hardware niets van comptabiliteit of zo, zou ik bijvoorbeeld eender welke uit deze lijst kunnen bestellen en installeren? 

https://www.tones.be/particulier/producten/111111111111111?group=210&modus=1&items=9&sortDirection=1&page=1&filter%5Bpage%5D=1&filter%5BperPage%5D=9&filter%5BminPrice%5D=&filter%5BmaxPrice%5D=&filter%5Bitems%5D=9&filter%5Bgroup%5D=210&filter%5Bmodus%5D=1&filter%5BsortDirection%5D=1&filter%5B10307%5D%5B0%5D=210_ddr3_1

Of zou je een bepaald merk / type aanraden? 

bijkomend vraagje: er wordt vaak gezegd dat technologie en toebehoren goedkoper is in Nederland / Duitsland, heb je daar ervaring mee? 

Thx!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een goedkoop geheugensetje zoals deze is ruim voldoende. Je zou eventueel je oude latjes ook kunnen gebruiken, maar een nieuw setje van 2 x 4 gaat je de minste compatibiliteitsproblemen opleveren.

In Nederland en Duitsland is computerhardware inderdaad wat goedkoper, maar het verschil is voor kleine bestellingen niet erg groot. Ook zijn de geheugenprijzen onlangs serieus gedaald, het is dus een goed moment om te kopen. :) 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey,

Ik kan Fallout 4 op dit moment wel draaien met de vorige set, maar het draait op sommige momenten toch niet optimaal, vandaar dat ik de aangeraden set besteld heb..

als ik het goed begrijp zou ik beide sets kunnen combineren, maar is dat niet aan te raden?

Bedankt voor de hulp alleszins!

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.