Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo,

 

Ik heb sinds kort problemen met mijn pc die ik niet zelf kan oplossen of terugvinden. 

 

In bijlage vind je alvast een file van Speccy waar je mijn systeem kan zien. 

 

Een niet-limitatieve lijst van zaken die niet goed lopen: 

 

- Traag na het opstarten en in het algemeen (kan ook met hardware te maken hebben, ik ben aan het overwegen hier een kleine upgrade in te doen)

- Google Chrome wilt veel bestanden niet meer downloaden, ook niet na de instellingen betreffende veiligheid te hebben aangepast. Er komt steeds weer mislukt- geblokkeerd te staan. 

- Bepaalde games starten niet meer (via Steam, heb hun ook al oplossing gevraagd. Het ene game antwoordt gewoon niets, bij het andere krijg ik "Fallout New Vegas Launcher" werkt niet meer. 

- Ik krijg geregeld meldingen dat Google Installer niet meer werkt.

- Ik kan bijvoorbeeld Auslogics Disc Defrag niet meer opstarten, krijg dan volgende melding: "An error occurred while loading library helper.dll::Globals. It may have been removed. Please reinstall the application. if the problem persists, contact technical support". 

 

Ik besef dat dit waarschijnlijk meerdere oorzaken heeft, maar ik vind het toch raar dat al die problemen de afgelopen week zijn opgedoken, nagenoeg tegelijkertijd. Voor zover ik weet heb ik niets gedaan dat zo'n impact zou kunnen hebben. 

 

Ik zou het appreciëren moest iemand een verklaring of oplossing kunnen bieden, of alleszins eens kunnen kijken. Alvast bedankt! 

STROEK-PC_bewerkt.txt

aangepast door iEscape
licentiesleutel Windows 7 verwijderd
Geplaatst:

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.


Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .


RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


Bekijk ook de

.
Geplaatst:

Hallo,

 

@iEscape Bedankt, ik heb de bijlage zelf niet bekeken. 

 

@kape: Mits enig zoekwerk is het gelukt om het bestand te downloaden. Ik ben bij de 'proxyinstellingen' tabblad 'geavanceerd het vinkje "Actieve inhoud mag worden uitgevoerd in Mijn Bestanden" moeten aanvinken. Kan dit kwaad, of staat die standaard zo? 

 

In bijlage vind je de gevraagde documenten. 

 

Groeten!

log.txt

info.txt

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
 {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
Puush;s
C:\Program Files (x86)\puush;fs
WtuSystemSupport;s
CHRdefaults;
C:\Windows\tasks\0715avUpdateInfo.job;f
C:\ProgramData\Avg_Update_0715av;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"puush"=-;r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\vProt];r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
"AppInit_DLLs"=-;r64
torpigcheck;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst: (aangepast)

Dag Kape,

 

Ik heb geprobeerd het bestand te downloaden, lukte niet. (het bestand krijgt nog steeds de melding: Mislukt - geblokkeerd). Ik heb mijn internetopties gewijzigd, virusscanners afgezet of verwijderd, veilige modus geprobeerd... Ik krijg niets gedownload. 

 

Ik heb het dan maar op mijn laptop gedownload en gekopieerd. 

 

Nu start het programma niet op wegens bijgevoegde foutmelding. 

 

Ik las ergens dat dit een registerfout is, heb CCleaner ondertussen eens laten lopen, maar dat lost niets op. 

 

Wat kan ik nog doen?

 

 post-22412-0-17855800-1446148017_thumb.j

aangepast door Stroekes
Geplaatst:

Download Windows Repair all in One
Even naar onder scrollen en klikken op wrepairaio1.jpg - Direct Download 
Dubbelklik na het downloaden op het bestand tweaking.com_windows_repair_aio_setup.exe om de installatie te starten 
Gebruikers van Vista, Windows 7 en Windows 8: rechtsklik -> uitvoeren als Administrator. 
Na de installatie kan je aangeven om het programma te starten. 

Als het venster van Windows repair geopend is ga je naar step5: Backup
Daar klik je bij System Restore op Create
Bij Registery Backup klik je vervolgens op Backup.

wrepairaio2.png

Bij het klikken op Backup zie je de vooruitgang. 

wrepairaio3.jpg

Erna klik je op Next
In het venster dat je dan ziet klik je open repairs

wrepairaio4.png

Zet de vinkjes zoals in de afbeelding. 
 
wrepairaio5.jpg
Zet ook een vinkje aan de rechterkant bij Restart/Shutdown system when finished en selecteer vervolgens Restart System. 
Schakel je antivirusprogramma uit (zie Antivirus (tijdelijk) uitschakelen) en klik op Start Repairs. 

wrepairaio6.png

Geplaatst:

Hey,

 

Ik heb Windows 10 gedownload en dat heeft blijkbaar al een gedeelte van de problemen opgelost.

 

Pc gaat wel nog steeds traag, kan je dit met het nieuwe besturingssysteem even bekijken?

 

Ik heb alvast een logje gemaakt met RSIT, zie bijlage.

 

Bedankt!

 

 

 

 

log.txt

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
 {95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233};c
C:\Program Files (x86)\AVG Web TuneUp;fs
WtuSystemSupport;s
C:\WINDOWS\tasks\0715avUpdateInfo.job;f
C:\ProgramData\Avg_Update_0715av;fs
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\wow6432node\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\Browser Helper Objects\{95B7759C-8C7F-4BF1-B163-73684A933233}];r64
[-HKEY_LOCAL_MACHINE\software\microsoft\shared tools\msconfig\startupreg\vProt];r64
C:\Program Files (x86)\puush;fs
[HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run];r64
"puush"=-;r64
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows NT\CurrentVersion\Windows];r64
"AppInit_DLLs"=-;r64
C:\zoek_backup;fs
C:\Users\Stroek\AppData\Roaming\Vuze Leap;fs
C:\Users\Stroek\AppData\Roaming\puush;fs
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
  • Do a Quick Scan
  • Auto Clean
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.
Zoek.exe logbestand plaatsen
  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.