Ga naar inhoud

Aankoop Gaming Desktop

Benji009

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Zou graag wat serieuzere/zwaardere games willen spelen die men huidige laptop niet aankan. Ik ben totaal niet op de hoogte van de huidige pc markt en had dus graag wat hulp van jullie gekregen. Belangrijkste vraag blijft voor mij: op welke manier krijg ik het meeste waar voor mijn geld: zelf pre-build pc kopen of de onderdelen afzonderlijk kopen en laten samenstellen bij een pc-shop? Zelf dacht ik mss aan de Asus G20AJ? Reviews zijn over het algemeen wel ok denk ik zo.

Ik heb alvast even de verwachte vragen beantwoord:

1. Waarvoor heb ik een PC nodig? – Gaming. Games zoals Assasins Creed en Middle Earth: Shadow of Mordor zou ik toch wel willen draaien.

1. Wat is mijn budget? – Geen idee of ik bovenstaande games kan draaien met een pc van 800 – 1000 euro? Hiertussen valt in ieder geval mijn budget.

1. Een merkcomputer of een samenstelling? Op zich heb ik geen specifieke voorkeur. Gewoon de best mogelijke computer voor mijn budget. Aangezien ik nogal een leek ben op het gebied van computersamenstellingen etc, lijkt mij misschien een prebuild merkcomputer iets meer aangewezen? Heb wel gehoord dat een samengestelde pc je meer value geeft voor je geld? Als er goede pc-shops zijn waar ze de samenstelling voor hun rekening nemen, is dit uiteraard ook een optie.

1. Ga ik overklokken? – Nee, zoals ik al zei: ik ben een leek en aan overklokken ga ik (voorlopig) niet beginnen.

1. Ga ik later upgraden? - Voorlopig ben ik dit niet van plan

1. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? – Nee, geen specifieke nieuwe functies zijn vereist.

1. Ga ik zelf assembleren? - Zie vraag 3. Zelf samenstellen zal ik niet doen. Laten samenstellen is mogelijk indien de kwaliteit/power van de pc, vergeleken met de vergoeding voor de samenstelling, aanzienlijk kan verbeterd worden.

1. Heb ik een besturingssysteem nodig? Ja. Windows. In merkcomputer zal dit wel bij inzitten.

1. Ga ik zelf installeren? – Neen.

1. Heb ik een voorkeur aan onderdelen? Neen, geen voorkeur

1. Heb ik nog randapparatuur nodig? – Een schermen een toetsenbord zou ik nog extra moeten hebben. Hiervoor is een extra budget voorzien. Kom ik hiervoor toe met 300 euro?

1. Heb ik specifieke wensen? Neen.

1. Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? – Woonachtig te België.

Alvast bedankt voor diegenen die de moeite willen nemen me hierbij te helpen!

Groeten,

Benji

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey Pearl!

Alvast bedankt voor het antwoord!

Zou ik volgende game met een deftige resolutie kunnen draaien met bovennoemde Medion pc? CPU valt wat kort, maar zou het ermee lukken?

Tweede vraag: als ik de PC zelf zou bouwen, zou ik met hetzelfde bedrag (899 euro) een veel sterkere PC bekomen?

Minimum:

• Processor: Intel Core i5-750, 2.67 GHz | AMD Phenom II X4 965, 3.4 GHz
  • Memory: 4 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 560 | AMD Radeon HD 6950
  • DirectX: Version 11
  • Network: Broadband Internet connection
  • Hard Drive: 25 GB available space

Recommended:

• Processor: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz | AMD FX-8350, 4.0 GHz
  • Memory: 8 GB RAM
  • Graphics: NVIDIA GeForce GTX 670 | AMD Radeon HD 7970
  • DirectX: Version 11
  • Network: Broadband Internet connection
  • Hard Drive: 40 GB available space
Link naar reactie
Delen op andere sites

https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B837550%5D=1&product%5B645239%5D=1&product%5B553201%5D=1&product%5B794624%5D=1&product%5B848772%5D=1&product%5B733773%5D=1&product%5B666612%5D=1&product%5B798304%5D=1&product%5B840301%5D=1&product%5B9448%5D=1

Voorbeeld van een 6e generatie Intel met een socket 1151 moederbord en DDR4 geheugen, zonder muis en toetsenbord, wel met montage en windows installatie, een i5 van de 4e generatie zal iets lager in prijs uitvallen.

Denk dat je met die Medion, heb geen aandelen in Lenovo hoor, een goede deal hebt.

Alleen de bijgeleverde software, indien geïnstalleerd, mag er wel af.

Free Panda b.v. of free AVG en VideoLan kan het ook wel doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Damn, ik was van plan dit weekend die Medion te kopen, maar zag net dat hij uitverkocht is... Iemand die weet waar ik hem alsnog kan kopen? Ik heb internet afgezocht, maar vond geen enkele shop terug waar ze hem aanbieden.

Hoe zit het met deze: http://www.medion.com/be/shop/gaming-pc-medion-akoya-pc-p5334-h-carbon-510020292.html

Wel 200 euro meer dan de Medion die Pearl hierboven had voorgesteld, maar geen idee of deze 200 euro de meerwaarde waard is? Wel een CPU upgrade van i5 4460 naar i7 4790.

Of dan toch best eentje laten samenstellen zoals Pearl al zei: https://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B837550%5D=1&product%5B645239%5D=1&product%5B553201%5D=1&product%5B794624%5D=1&product%5B848772%5D=1&product%5B733773%5D=1&product%5B666612%5D=1&product%5B798304%5D=1&product%5B840301%5D=1&product%5B9448%5D=1

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.