Ga naar inhoud

driver srvnet voorkomt slaapstand:externe hack?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

ik heb na de laatste scan een netwerkkonnektie opgezet op mijn tweede pc naar mijn huidige pc.Het gevolg was dat bij powercfg -requests : de driver srvnet weer verscheen en mijn pc terug niet in slaap ging wat blijkbaar normaal is in windows.Om de netwerkkonnektie stop tezetten heb ik de lan konnektie op de tweede pc los gemaakt en terug gezet. Na een tijdje was het driver bericht verdwenen bij powercfg.

om te weten of de driver srvnet bij de opening van deze case een externe hack was moest ik nbtstat -s uitgevoerd hebben: dan kon ik het ip adres van de remote konnektie lezen.

gedurende de case is er ook eens een audio driver (ik weet niet specifiek meer welke) verschenen bij powercfg -requests en kon ik terug niet in slaap gaan.

sinds de eset scan heb ik nog geen driver (behalve door mijn eigen konnektie) in powercfg gehad en kon ik in slaap gaan.Ik zal de case nog een tijdje open laten en nog even afwachten.

alvast bedankt voor de moeite.

Geplaatst:

ik had de security task manager geinstalleerd en die start op met een scan (duurt al een uur)

tijdens de scan krijg ik plots weer de driver srvnet in powercfg -requests

ik probeer nu nbstat -s maar die geeft geen verbinding: ik zie dus geen remote computer.

Geplaatst:

Dan wordt het toch even verder uitkijken hoe de situatie - in de eerstvolgende uren en dagen - gaat evolueren ? Hou ons zeker op de hoogte.

Geplaatst:

Dag kape,

De laatste dagen is driver srvnet nog 2 keer verschenen bij powercfg -requests maar telkens werd de slaap van mijn computer niet voorkomen dus ik denk dat we er voorlopig mogen van uitgaan dat ik van het probleem verlost ben.

Wel blijft de vraag nog: wat is de oorzaak dat driver srvnet activeert?

Op het internet schrijven ze dat de oorzaak kan zijn:

-driver media player sharing (ik heb nu pas de service windows media player sharing startup type op uitgeschakeld gezet)

-public folders (ik heb een aantal openbare folders in mijn gebruikers directory)

-home group (mijn computer maakt deel uit van de werkgroep WORKGROUP,er bestaat de mogelijkheid om uw computer niet te laten deel uitmaken van de werkgroep maar dan kan je geen verbinding meer maken met de andere computer of kan de andere computer geen verbinding meer maken met u)

Die vraag is echter van minder belang zolang mijn computer in slaap gaat dus ik denk dat we deze case kunnen afsluiten

Geplaatst:

Klopt inderdaad dat er een aantal mogelijkheden zijn voor de activering van de driver, maar een exacte oorzaak kan ook niet afgeleid worden uit de eerdere logjes. Vermits het basisprobleem opgelost is, zullen we dan ook dut topic afsluiten. Mochten er zich plots nieuwe wendingen en/of problemen voordoen, dan mag je uiteraard steeds een nieuw topic openen. Maar laat ons hopen dat dit niet nodig zal zijn.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.