Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Beste

 

Zit met een serieuze probleem !

 

mijn Moeder heeft een Acer aspire e15 start 

 

mijn moeder is niet meer van de jongste en is af en toe onhandig met haar laptop

 

om haar laptop in orde te brengen deed ik altijd het via fabriekinstellingen,

 

Ze belde me op dat er een probleem was met haar laptop ik keek het na dus ik dacht direct via fabriekinstellingen

 

Dus ik start haar laptop op dan deed ik alt en f10 ik deed wat ze vroege maar hij doet het niet meer... 

 

want ze heeft ook geen extern cd driver ( dat moet ze nog appart kopen om een cd te beluisteren ofzo

 

en ook zo ze speelt heel veel spelletjes maar dat verwijderen kent ze niet, dus ik ga naar alle programma's en wou haar spelletjes verwijderen zelf die krijg ik er niet van af dan krijg ik melding te zien dat hij ze niet vind...

 

graag u hulp

 

 

 

 

 

Geplaatst:

Graag zou ik weten wat er juist aan de laptop scheelt, waarom je hem dus terug naar fabrieksinstellingen wil zetten.

 

Voer ook onderstaande uit indien dat lukt.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Geplaatst:

Ik ben deze week nog niet bij mijn moeder geweest. Om het programma uit te proberen Waarom ik dat wil doen. Omdat de laptop niet meer behoorlijk werkt. Ik krijg bepaalde programma's niet definitief verwijderd van de laptop. Of bvb: als ik iets wil verwijderen dan krijg ik een melding dat ik daar niet de toestemming.

Geplaatst:

Ik krijg bepaalde programma's niet definitief verwijderd van de laptop. Of bvb: als ik iets wil verwijderen dan krijg ik een melding dat ik daar niet de toestemming.

 

 

En om welke programma's gaat het dan? Wat wil je verwijderen?

Geplaatst:

En om welke programma's gaat het dan? Wat wil je verwijderen?

 

Het zijn voor al spelletjes wat mijn moeder heeft gedownload ( Gamehouse , big fish games)

 

en als ik ze dan via Configuratiescherm\Programma's/ onderdelen  wil verwijderen

 

dan krijg ik een foutmelding dat hij die niet kan verwijderen of niet kan vinden

 

ik vind het ook raar als ze toch weg zijn waarom blijven die spelletjes er tussen staan  (Programma's/ onderdelen)

 

( normaal gezien zou ze er niet meer tussen staan als je iets verwijderd of als je de pc heb op nieuw opgestart

Geplaatst:

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.


Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .


RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


Bekijk ook de

.
  • 3 weken later...
Geplaatst:

Aangezien er geen reactie meer komt op dit topic, trekken we hieruit de conclusie dat het opgelost is en sluiten we dit topic af. Mocht je het topic - om één af andere reden - terug heropend wil zien, stuur dan een PB (persoonlijk bericht) naar één van de moderatoren.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.