Ga naar inhoud

Aankoop desktop +/- €600

Laks

Aanbevolen berichten

• Waarvoor heb ik een PC nodig? - Voornamelijk livestreams kijken (soms 2-3 op hetzelfde moment), films downloaden en kijken, Fifa 16 spelen (niet zo'n zwaar spel), internetten en surfen.

Wat is mijn budget? - Tussen 500 en 600 euro voor de desktop zelf, daarnaast nog een 150 euro voor een computerscherm.

Een merkcomputer of een samenstelling? - Ik ken niets van pc's in elkaar steken, dus een merkcomputer of een (web)shop die het voor mij in elkaar zet.

Ga ik overklokken? - Neen.

Ga ik later upgraden? - Neen.

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig? - Wi-Fi heb ik zeker nodig, daarnaast uiteraard ook voldoende USB aansluitingen.

Ga ik zelf assembleren? - Neen.

Heb ik een besturingssysteem nodig? - Graag Windows 10.

Ga ik zelf installeren? - Wil ik zelf wel proberen.

Heb ik een voorkeur aan onderdelen? - Neen.

Heb ik nog randapparatuur nodig? - Een monitor van +/- 150 euro, een toetsenbord en uiteraard WiFi-verbinding (ingebouwd of niet maakt niet zoveel uit).

Heb ik specifieke wensen? - Graag en zo snel mogelijke pc.

Woon je in Nederland of België, wil je bestellen bij een specifieke (web)winkel? - Ik woon in België. Verder geen specifieke behoeften.

Alvast enorm bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Laks, 

Ik heb voor je deze samenstelling gemaakt: een mooi systeem op basis van een Core i5 Skylake processor en een GTX 750 grafische kaart. Je merkt ook dat ik wat over je budget zit: eventueel zou je een Core i3 processor kunnen nemen of de SSD laten wegvallen. Dat zou ik echter niet aanraden, want met dit systeem heb je een redelijk krachtige in handen die meteen compleet is. Wi-Fi is aanwezig, een simpel maar degelijk moederbordje en ook 8GB RAM-geheugen. Voldoende voor jouw doeleinden. Fifa 16 is inderdaad niet een heel erg zwaar spel, maar de GTX 750 is toch zeker een aan te raden kaart als je de game op deftige settings wilt spelen. Een 120GB SSD en 1TB harde schijf zijn aanwezig, alsook een W10-licentie en assemblage. 

Kijk even in m'n handtekening voor een kortingsactie i.s.m. Azerty.nl.

Wat betreft de monitor, aan welke schermgrootte had je gedacht? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Alvast enorm bedankt voor de hulp. Indien ik deze samenstelling neem, zal ik wel nog eventjes moeten sparen. Want met de verzendkosten en een monitor van ongeveer 150 euro zal ik toch aan bijna 1000 euro liggen.

Ziet er wel enorm goed uit en ik vermoed dat ik hiermee wel wat jaren verder kan? Dan is mij dat sparen zeker wel waard. Ik denk daarom niet dat ik een mindere processor of geen SSD zou nemen.

Bij de monitor heb ik niet specifieks iets in gedachten qua grootte, wat is er aan te raden voor een budget van +/- 150 euro?

Vriendelijke groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

De verzendkosten zijn inderdaad niet goedkoop, maar leden van PCH krijgen korting bij Azerty.nl waardoor de verzendkosten wegvallen. Kijk daarvoor even in m'n handtekening net onder dit bericht. Dit systeem is inderdaad een ruime verbetering ten opzichte van de standaard merk PC's in deze prijsklasse, zeker op grafisch gebied. 

Je vindt al goede 24 inch monitoren voor €150, ook monitoren met een snelle reactietijd. Dit scherm heeft bijvoorbeeld een snelle reactietijd, voldoende aansluitingsmogelijkheden en LED-achtergrondverlichting.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Heel erg bedankt. Ziet er mij een zeer mooi en vooral goed scherm uit, en ga hem ook al bestellen om voorlopig op mijne oude laptop aan te sluiten.

Eens ik daarna genoeg gespaard heb voor de Desktop, ga ik deze ook kopen. Maar zal wel nog een aantal weken duren helaas.

Ook bedankt voor de korting-tip, zal ik zeker gebruik van maken eens ik de desktop kan kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Even ter info: ik heb het scherm aangekocht en ontvangen. Prima scherm! Gebruik hem momenteel als 2e scherm op mijn laptop en ben er erg tevreden over. Nu spaar ik voor de desktop, zal vrees ik wel nog anderhalve tot 2 maand duren, maar dan koop ik de samenstelling die jij hebt gemaakt.

Nogmaals erg bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.