Ga naar inhoud

samenvoegen gratis opslag ? hoe delen van bestanden Dropbox

robantwerp

Aanbevolen berichten

hallo,

Ik ben volstrekt een leek inzake online foto's, muziek etc opslagen.

Nu had ik op m'n oude laptop 50gb gekregen van Dropbox maar m'n vrouw heeft die op een of andere manier gelinkt dat de laptop automatisch foto's opslaat en nu is die 50gb al opgebruikt (oude foto's + foto's van haar smartphone + van die van mij)

1.

Ik heb echter recent nog twee laptops voor de kinderen gekocht die elk ook 50gb aan Dropbox geven en nu was dus mijn vraag of ik die 2 x 50gb kan linken aan de eerste zodat we in het totaal 150gb hebben.

Wij willen immers liefst alles gezamenlijk op één plek bewaren om niet foto's etc. dubbel te hebben.

Kan dit of raden jullie mij een andere site/oplossing aan ? Ik heb er geen probleem mee om jaarlijks bvb. 10-40,00 euro te betalen als dit nodig is voor extra opslag.

2.

nog een ander, mss stomme vraag, maar kan ik het bvb. op m'n smartphone instellen dat deze automatisch foto's die ik neem aan de Dropbox toevoegt of moet je dat manueel doen ?

3.

kan je dan de Dropbox nog organiseren in mappen bvb. foto's genomen door de kinderen, onze foto's, muziek ? En dan zo instellen dat de kinderen hun foto's dus in hun map automatisch opslaan onder Dropbox ?

4. muziek

laatste domme vraag : ik dacht dat je dropbox bvb. ook kon gebruiken om je muziek op te zetten zodat alle leden van je familie die dan via wifi op hun smartphone konden streamen of downloaden. Gaat dit enkel voor mp3 bestanden of kan ik bvb. ook onze muziek aangekocht via iTunes hiernaar kopieren en toegankelijk maken.

PS het is mijn bedoeling om eigenlijk alle muziek samen te hebben : dus van itunes, de al gekopieerde cd's naar mp3 bestanden + mss ook nog muziek via Deezer, Spotify of Google music aangeschaft, maar ik weet dus niet goed hoe / in welk formaat of bestand dit dan moet om het dus allemaal samen en direct downloadbaar / afspeelbaar te hebben.