Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hey!

Ik heb een Geforce 6800GT AGP gekocht. Maar ik heb een klein probleem, al denk ik dat ik weet aan wat het ligt. (mijn voeding). mijn video kaart gaat wel, maar als ik 'zwaardere' games wil draaien zoals stalker of nfs carbon. blokkeert ie na bv 15 minuten.

Ik heb nu een Q-tec ADT-350 voeding (wat het minimum is) (350 watt) dus denk ik dat die videokaart dan te veel elektriciteit slikt als hij te veel moet 'werken'.

ik zou deze kopen: Antec Basiq BP500U-EC - voeding - 500 Watt bij Backoffice

zou alles dan normaal werken?

dxdiag zal ik er ook bij doen.

DxDiag.txt

Geplaatst:

Draai eens een programma zoals speedfan terwijl je aan het gamen bent? Dat programma kan de spanning op je 12V lijn monitoren. Als je ziet dat die laag begint te komen, dan weet je dat het je voeding is die het gewoon niet aankan.

Een Qtec ADT350 levert maar 15A op je 12V lijn (de belangrijke), wat overeen komt met 180watt ;). Die 350w is het piekverbruik dat je voeding héél eventjes kan leveren. Een antec BP 350W levert 23A op je 12V lijn, en is dus in staat om 280watt te leveren (50% meer dan wat die Qtec levert).

Die BP 500W die levert zelfs 36A op de 12V lijn, en zet daarmee 430W op je 12V lijnen, die zal dus goed geschikt zijn voor het systeem dat jij zet ;).

Je zou ook kunnen kijken naar een Earthwatts 430. Die heeft zo'n 40w minder vermogen beschikbaar (maar dus nog steeds genoeg), maar dat is wel een certified 80+ voeding, die dus ongeveer 10% minder verbruikt dan de BasiqPower. Als je rekent op 250w effectief verbruik bij gamen, en 70% rendement dan verbruik je 360w. Als je een earthwatts met 80% rendement neemt, dan verbruik je 310w. Een verschil van 50 watt dus...

Een earthwatts 430 is gemiddeld ongeveer even duur of een BP500, maar als je 2u per dag op je systeem gamed heb je 36kWu uitgespaard (dus een euro of 10 per jaar). Als je je pc daarnaast veel in standby laat draaien wordt het verschil alleen maar groter ;).

Bijkomend feit; 36kWu komt overeen met een standaard gloeilamp een maand lang laten branden. Mooie milieubesparing terwijl het je nog minder kost ook.

Geplaatst:

Bedankt voor de post!

Ik heb vandaag de video kaart getest (3 verschillende games) en wat ik niet versta is dat hij nu vandaag niet geblokkeerd heeft. Ik heb hem getest met SpeedFan.

Geforce 4200Ti AGP

Computer aan / 12V: 11.80V - 11.95V ~

Computer aan + gamen / 12V: 11.80V - 11.95V ~

Geforce 6800GT AGP

Computer aan / 12V: 11.60V - 11.90V ~

Computer aan + gamen / 12V: 11.60V - 11.80V ~ (meestal 11.61V~)

Dat zijn de resultaten, er is dus een klein verschil, maar ik weet niet of ik nu die voeding nu al zou kopen of niet?

Geplaatst:

In principe mag je bij de ATX specificaties een afwijking hebben van 5%, dus theoretisch mag je dus tot 11.4V gaan inzakken, maar onder de 11.6 is meestal al goed voor een crash...

't is dus echt kantje boordje, en gezien de reputatie van Qtech zou ik eigenlijk niet twijfelen om een andere te halen. Je voeding zit nu sowieso vrij zwaar belast, en Qtec staat erom gekend dat ze geen beveiligingen hebben zitten. Een doorbrandende voeding kan dus een overspanning geven waarmee je de rest van je systeem om zeep helpt...

Gast [S]Darkness
Geplaatst:

Qtec staat ook niet bekend als de beste voedingen hij hoort eerder in rijtje trust thuis en sweex. je kan wederom een voeding kopen van 350 watt maar dan van een goed merk.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.