Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

 

Ik heb sinds enkele weken problemen met mijn audio. Na een minuut, halve minuut of soms pas later, begint de audio te kraken. Dit gebeurt zowel via mijn hoofdtelefoon als de gewone speakers van mijn laptop. De bron van audio maakt ook niets uit, zowel bij YouTube content als bij gewone audio files krijg ik hetzelfde probleem. Als ik de pagina dan weer herlaad, dan gaat het weer even goed. Ik heb al van alles geprobeerd met de drivers en zo, maar naar mijn weten zijn die bijgewerkt (uiteraard kan ik mij vergissen!). Aangezien het geen probleem is dat continu aanwezig is, vermoed ik dat het sofwaregerelateerd is. Wat kan ik doen?

 

 

Alvast bedankt,

Vriendelijke groeten,

Alexander

  • Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

als bij gewone audio files krijg ik hetzelfde probleem. Als ik de pagina dan weer herlaad, dan gaat het weer even goed. 

 

Wat versta je onder gewone audio files? Want als het probleem zich stelt met audio die op de harde schijf staat dan valt er toch niks te herladen veronderstel ik?

Geplaatst:

Ik heb me hier inderdaad verkeerd uitgedrukt! Als ik op YouTube ben, dan kan ik de pagina herladen, hetgeen soms helpt. Als ik 'gewone audio files' afspeel, waar ik inderdaad mee bedoel van een harde schijf of gewoon op mijn pc, dan gaat dat niet. Ik probeer in dat geval mijn media player af te sluiten en opnieuw te openen, hetgeen ook soms werkt.

Geplaatst:

Voer de twee onderstaande zaken uit.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.

 

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlandskan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER

Geplaatst:

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.


 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Ik heb dit geprobeerd, maar helaas werd telkens ik op de link klikte deze file gedownload (en niet die van in de beschrijving): JavaSetup8u65.exe .

Als ik dat dan probeerde te intalleren, dan krijg ik telkens een foutmelding (zie afbeelding). Alle mogelijkheden om dit probleem op te lossen (of althans die wat op de Java website zelf staan) heb ik al geprobeerd, zonder succes.

 

Wat kan ik nu doen?

 

 

Vriendelijk bedankt,

Alexander

post-18356-0-01821600-1446905674_thumb.j

Geplaatst:

Probeer het dan eens op onderstaande manier.

 

Ga naar de java downloadpagina.

 

  • Vink aan: "Accept License Agreement", bij Java SE Runtime Environment 8u65
  • De pagina zal herladen.
  • Klik op de jre-8u65-windows-x64.exe link onder Downloads en bewaar het naar je Bureaublad.
  • Sluit alle programma's die eventueel open zijn - Zeker je web browser!
  • Dubbelklik vervolgens op jre-8u65-windows-x64.exe op je Bureaublad om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.
  • Na de installatie mag je het bestand jre-8u65-windows-x64.exe weer verwijderen.

 

Het logje van Zoek.exe mag je alvast maken, ook als de java update niet lukt.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.