Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Je kan ook Indien aanwezig op je tablet met Windows 8 Word gebruiken om te vertalen en zo ook de tekst opslaan en bewaren.

Vanaf versie 2007 kan je het pdf rechtstreeks openen in Word ( zie verderop), beschik je over een oudere versie moet je onderstaande uitvoeren.

Selecteer de tekst en plak die in Word.

post-9560-0-67137100-1446929178_thumb.jp

Selecteer de tekst in Word en klik met de rechtermuisknop in het venster.

post-9560-0-13105200-1446929204_thumb.jp

Klik op Ja.

post-9560-0-00392100-1446929261_thumb.jp

Aan de rechterkant selecteer je eerst Duits dan Nederlands.

post-9560-0-01678500-1446929299_thumb.pn

Klik op invoegen.

post-9560-0-57796600-1446929450_thumb.pn

Vanaf versie 2007 kan je dus het pdf bestand openen in Word, dan de tekst selecteren en vertalen. Zie afbeeldingen hieronder.

post-9560-0-14454400-1446930271_thumb.jp

post-9560-0-05692500-1446930289_thumb.jp

aangepast door clarkie
  • Reacties 22
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dag Clarkie,

Het converteren in Word, nam behoorlijk veel tijd in beslag. Het staat dan in een beveiligde omgeving.

Ik ben weer veel tijd kwijt om het uit die beveiligde omgeving te krijgen. Dat heb ik nog even laten zitten.

Wanneer ik "navigeren" ervoor krijg, worden er steeds andere bladzijden geopend, waardoor ik het over zicht kwijt ben.

Inmiddels is het me op een goed moment wel gelukt om tekst te selecteren, maar dan ben ik de draad kwijt.

Ik zie geen optie om te vertalen.

Ik wacht je antwoord even af...............Betje. 

Ps. Word is een hogere versie als word 2007.

aangepast door Betje
Geplaatst:

Pffffff................Clarkie,

Ik heb geslecteerd.

In het menu "vertalen" aangeklikt.

Van "Duits"...............en ik krijg niet de optie naar "Nederlands" , enkel Engels standaard...............

Maar dat converteren neemt enorm veel tijd in beslag en ik denk ook MB's ?

Nieuwsgierig naar je antwoord, groetjes, Betje................

Ps. dank voor je antwoorden, maar ik ga eerst een poosje slapen....................Welterusten Betje................

Geplaatst:

Clarkie...............selecteren en ctr c en contr v naar Google translate wil goed............

Graag nog antwoord op mijn probleempje in Word.............

Welterusten..............Betje.

Geplaatst:

Hoe meer pagina's er aanwezig zijn in het document hoe langer het converteren duurt wat op zich ook logisch is.

wat betreft het vertalen.... je moet bij het vak "naar " op het neerwaarts gericht pijltje klikken, dan de schuifbalk gebruiken en zo naar Nederlands (standaard) scrollen.

post-9560-0-92698500-1446972712_thumb.pn

Goedenavond Clarkie en Falstring.

Clarkie ik heb het geprobeerd om op jouw manier te doen, maar elke keer zit ik zo'n 10 minuten te wachten, tot eindelijk het BienenJournal weer is geopend op Word 2013.

Die wordt geopend in een beveiligde omgeving. Daarna moet ik hem uit die beveiligde omgeving halen, zodat ik met vertalen kan beginnen.

Weer zo'n 10 minuten wachten.

Je laatste bericht begreep ik goed, maar ik had geen optie ertussen om het naar het Nederlands te vertalen.

Vanmorgen heeft mijn dochter mij weer aangemeld, maar ik ben dat wachten zat...............dat schiet zeker niet op als wij in het buitenland zitten met beperkt internet.

Falstring, nu heb ik Sumatra PDF gedownload en binnen een paar minuten had ik een werkbare vertaling.

Waar ik wel mijn vraagtekens bij had, is de Oost Europese naam die bij bij de software stond............

Ben er vanuit gegaan, dat als jij daar geen problemen mee hebt, ik dat ook niet zal krijgen...............

Ik wil het nog een paar keer uitproberen.................

Met vriendelijke groet, Betje

aangepast door Betje
Geplaatst:

Clarkie ik heb het geprobeerd om op jouw manier te doen, maar elke keer zit ik zo'n 10 minuten te wachten, tot eindelijk het BienenJournal weer is geopend op Word 2013.

Die wordt geopend in een beveiligde omgeving. Daarna moet ik hem uit die beveiligde omgeving halen, zodat ik met vertalen kan beginnen.

Weer zo'n 10 minuten wachten.

Het is ook niet de bedoeling dat je telkens opnieuw bij het zelfde bestand heel die conversie gaat doen, dat hoeft maar 1 keer.

Eenmaal het converteren uitgevoerd is kies je in Word voor opslaan als.....

nu heb ik Sumatra PDF gedownload en binnen een paar minuten had ik een werkbare vertaling.

Toch geen vertaling binnen Sumatra zelf dan???? Hoe gebeurt de vertaling?

Geplaatst:

Dag Clarkie, om een of andre duistere reden lukte het mij niet om in Word het document op te slaan. Waarschijnlijk heeft dat met anti virus software te maken ?

Elke keer die procedure van zo'n 20 minuten.

Sumatra Pdf, laat zich selecteren en via ctr. C met contr. V in Google Translate zetten.

We begrijpen wat er staat en dat is de bedoeling.....

Met vr. gr. Betje

Geplaatst:

Dan is voor jouw het probleem opgelost neem ik aan?

Zou graag nog weten met welke lezer je die tekst niet kon selecteren, zelf gebruik ik Foxit reader en geen probleem om die tekst te selecteren en met Sumatra pdf lukt het dus ook.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.