Ga naar inhoud

[OPGELOST] PC start niet meer op, fans draaien wel

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,

Sinds gisteren heb ik een probleem met mijn PC.

Het probleem is dat hij niet meer opstart, hiervoor nooit problemen gehad.

Wat gebeurt er?:

- Zodra ik de stroomschakelaar omgooi slaat de PC aan -> lijkt alsof hij op gaat starten, maar zendt geen video-signaal uit en geen beeps, blijft dus gewoon hangen.

Wat heb ik al geprobeerd?:

- Voeding: nieuwe voeding die ik nog had liggen getest -> PC doet precies hetzelfde.

- Aanzetten zonder geheugenreepjes -> PC probeert wederom op te starten, echter nu met 1 enkele lange beep.

- Aanzetten zonder videokaart (8600GT) -> PC probeert op te starten, echter geen beep.

- Volgens mij is dit of een probleem met de videokaart, maar dan wel vreemd dat het zo snel gebeurt zonder vantevoren iets te merken.

- Of een probleem met het MOBO, heb ook het BIOS al gereset dmv het batterijtje eruit te halen (lang genoeg :-)).

Ik heb helaas niet nog een videokaartje liggen die ik kan testen, iemand nog ideeen of misschien een oplossing?

M.v.g.

Johan

Edit:

Aantal Specs:

Intel® Pentium D Processor 915

(2.8GHz, 2 x 2 MB L2 Cache, 800 MHz FSB)

2 x 1024 MB DDR2 SDRAM

NVidia Geforce 8600GT 256MB

250 GB SATA harde schijf, 8 MB cache

(Dit is een Medion PC(MD8820) met een andere videokaart en extra geheugen)

Geplaatst:

Haal er de powerswitchconnector eens af en zet er dan eens de stroom op?

Kan zijn dat je powerknop defect is, wat verklaard waarom hij direct probeert te starten maar wel gek doet.

Geplaatst:

ik gok op je moederbord eigenlijk, maar zonder andere stukken om mee te testen valt dat eigenlijk niet te controleren...

Geplaatst:

Heel vaag allemaal...

Zojuist alles losgehad en bekeken, leek niets fout te zijn...

Nadat ik alles er weer in gezet had -> stroom erop -> PC start meteen op, echter dit keer "gewoon" naar windows.

Naast dat 'ie opstart zodra ik de stroom erop gooi lijkt er verder niets aan de hand :stupid:

Geplaatst:

Dat hij direct aan gaat als de stroom erop gezet wordt is ook vrij vreemd natuurlijk.

Heb je die pc misschien elke avond met de schakelaar losgekoppeld van het stroomnet? Indien je dat gedaan hebt zou het misschien kunnen dat dat in je voeding iets beschadigd heeft (is namelijk slecht voor je voeding. Die euro die het uitspaart op jaarbasis is het hem niet waard)

Geplaatst:

Ik heb de PC inderdaad achter een schakelaar zitten die 's avonds uit gaat.

Je verhaal zou kunnen kloppen, maar aangezien ik nog een andere voeding heb getest (nieuw) zou het probleem niet meer aanwezig moeten zijn, terwijl dat wel het geval is.

Ik ben zelf iig al lang blij dat de pc het weer doet, dat ie dan opstart als ik de stroom erop zet vindt ik dan minder erg.

Aangezien ik er momenteel niet de behoefte aan heb om dit verder uit te zoeken, druk ik op de Opgelost knop.

Ook wil ik Masters bedanken voor de reacties.

Grtz

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.