Ga naar inhoud

Software eid kaart

seniorternat

Aanbevolen berichten

Bedankt voor de info maar dit beantwoordt niet mijn vraag!

Toch wel, maar je moet natuurlijk wel de mogelijkheden van de aangereikte software benutten ... :)

In eerste instantie naam, vnaam, adres, geboortedatum en eidnummer

indien mogelijk de reeks van de data die op de chip staat?

Je leest de eID-kaart uit met de eID Viewer ... via Bestand -> Opslaan als -> CSV bestand kan je de uitgelezen data opslaan en openen met Excel ... de indivuele bestanden samenvoegen tot 1 bestand levert je je databank op.

5640d9395777a-eIDViewer.jpg

Hou er echter rekening mee dat je hier - méér dan - flirt met de grenzen die vastgesteld zijn door de Privacycommisie, de aanmaak van een dergelijke databank kan immers niet zonder wettelijke basis:

Bovendien mag noch van de zichtbare gegevens, noch van de gegevens op de chip een kopie worden genomen worden tenzij dit wettelijk vereist is

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Asus,

Bedankt voor de tip en de waarschuwing.

Deze beperkte mogelijkheid kende ik reeds - maar ik zoek eigenlijk een klein programmaatje waarmee ik de database automatisch kan aanvullen telkens een nieuw lid wil toetreden - dit om de juiste informatie te hebben.

Wat de privacy clausule betreft is geen enkel probleem daar de registratie gebeurt in bijzijn en met toestemming van het lid.

Dit bestaat reeds in kledingwinkels waar de gegevens van de eidkaart overgenomen wordt in het klantenbestand

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.