Ga naar inhoud

Wel of niet een microsoft account instellen op je windows systeem?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Heb net een slechte ervaring achter de rug bij de ingebruikname van een nieuwe Win 10 noteboot voor één van mijn kinderen.Toetsenbordinstelling Nederlands België / Belgisch Punt.

Onder de ingestelde microsoft account werkte het toetsenbord niet. Na veel vijven en zessen bleek dat deze eerder al een Windows 8.1 RT tablet in gebruik had genomen met een QUERTY toetsenbord en dit profiel automatisch geladen werd op de nieuwe pc. Vandaar het probleem. Dat bleek na raadpleging van de helpdesk van de notebook fabrikant.

De helper van dienst stelde zich zeer duidelijk ANTI-microsoft account op, zeggende dat hij (zij) NOOIT een microsoft account instelde op pc's.

Het heeft zo zijn minnen en plussen he.

Hoe zien de lezers van dit onderwerp dat?

Geplaatst:

Hallo Droske,

Ik had het al met W8, W8.1 en nu W10 en nog geen problemen mee gehad. en het is wel makkelijker als je je wachtwoord kwijt bent.

Mvg,

Sento_

Geplaatst:

Ook verschillende toetsenbordtypes op de verschillende pc's?

Geplaatst:
Toetsenbordinstelling Nederlands België / Belgisch Punt.

Onder de ingestelde microsoft account werkte het toetsenbord niet

bleek dat deze eerder al een Windows 8.1 RT tablet in gebruik had genomen met een QUERTY toetsenbord en dit profiel automatisch geladen werd op de nieuwe pc.

Moet ik daar uit afleiden dat het toetsenbord totaal niet functioneert heeft of...... dat je eigenlijk met querty gewerkt hebt in plaats van azerty?

Geplaatst:

Het toetsenbord werkte in geen enkele landinstelling. t.t.z. Enkel de FN toetsen werkten.

Na in- en terug uitschakelen van het schermtoetsenbord (in AZERTY mode) werkte het toetsenbord wel weer doch slechts gedurende de lopende sessie. Na een restart van de pc was het weer terug van af.

• 2 weken later...
Geplaatst:

Het probleem is opgelost.

De oplossing heb ik eerder al geplaatst in dit verwant onderwerp.

Het zal niet misstaan indien ik het hier nog eens plaats.

Specifieke probleemstelling:

Bij het inloggen van een Microsoft gebruikersaccount kan ik probleemloos het wachtwoord typen. Na inloggen werkt het toetsenbord echter niet meer. Door het schermtoetsenbord even in- en uit te schakelen werkt het toetsenbord tijdens de lopende sessie wel. Na een herstart werkt het echter weer niet.

Hier de oplossing voor Windows 8.1.

Voor touchscreen gebruikers. Maak op het scherm een veegbeweging vanaf de rechterkant van het scherm en tik op Zoeken.

Voor wie een muis gebruikt. Verplaats je muis naar de rechterbovenhoek van het scherm en tik op Zoeken.

1. Tik of klik op de pijl boven het zoekvak en tik of klik op Instellingen.
  2. Typ Filtertoetsen en het zoekvak en tik of klik op Filtertoetsen in- of uitschakelen in de zoekresultaten.
  3. Controleer of onder Filtertoetsen de optie Filtertoetsen is ingesteld op Uit. Zo niet, zet deze Uit.

Hier de oplossing voor Windows 10:

1. Ga via Start naar Instellingen / Toegankelijkheid / Toetsenbord.
  2. Kijk of de optie Filtertoetsen op Uit staat. Zo niet zet deze Uit.
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.