Ga naar inhoud

crash - Kernel-Power Id41

Bjoris

Aanbevolen berichten

• Reacties 23
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Het enige USB-opslagmedium was inderdaad mijn externe HD met al mijn documenten op. Is het dat? Dat is dan klote. Moet ik een nieuwe kopen dan.

Heb vandaag weer alles opnieuw geinstalleerd en... ik durf het niet te vernoemen, want je weet dat dan de wet van Murphy kan toeslaan. Heb alle updates gedaan na de installatie. En dan pas heb ik alle andere programma geinstalleerd.

Heb gekeken bij apparaatbeheer en nergens staan er uitroeptekens.

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Af en toe hoor ik nog zo'n scratch van de HD, maar tot hiertoe geen freeze meer gehad. En nu maar hopen dat dit zo blijft.

Bedankt voor de feedback Asus.

Heb bij de tweede installatie ervoor gezorgd dat OneDrive geen backups meer kan maken. Privé is privé en daarbij komt het ook dat het onnodig werkgeheugen in beslag neemt. Of ben ik verkeerd daarin?

Nog eens bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, daar ben je niet verkeerd in ... ik heb er dezelfde mening over: ik sla nooit wat op in de cloud omdat ook voor mij privé privé is én omdat ik niet wil dat ze me vroeg of laat bij mijn "klouten" hebben ... :xd:

OneDrive is hier dus ook niet meer aanwezig.

Echt belangrijk materiaal stockeer ik minimum dubbel - dus op verschillende externe harde schijven - die enkel aan mijn PC hangen wanneer ik ze nodig heb.

Je kan tegenwoordig ook al aardig materiaal wat kwijt op een USB-stick: zo kost eentje van 128GB tegenwoordig al geen €30 meer ... USB-sticks hebben als voordeel dat ze - in tegenstelling tot een harde schijf - een val overleven.

Af en toe hoor ik nog zo'n scratch van de HD, maar tot hiertoe geen freeze meer gehad.

Koppel alle externe opslagmedia af.

Download HD Tune en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

HDTune-error-scan.png

Ga naar de tab Benchmark en doe de test ... maak er met het knipprogramma een afbeelding van, die kan je dan in je volgend bericht hier in je topic plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijkbaar heb ik twee stations met dezelfde naam??? Kan dat?

Acer (C:) is de hoofdschijf.

Data Extra (E): maakt ook deel uit van de hoofdschijf. Maar hier staan mappen op met de namen (FileHistory en dan nog een map met cijfers en 3 letters - deze krijg ik niet zomaar open). Ook staan er eula.-bestanden, install.res.1040.dll-bestanden en VC_RED op.

Data (D:) is mijn HD die ik overgeplaatst heb van mijn oude pc.

Echter als ik HD Tune doe, dan kan ik kiezen uit twee HD met dezelfde naam en met de dezelfde grootte. Heb alles in bijlage staan.

post-27587-0-83226400-1448139119_thumb.j

post-27587-0-09775000-1448139128_thumb.j

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kwam er iets met HD-tune aan het licht?

Misschien eens kijken voor een Desktop SSHD van 4TB te kopen en erbij te zetten ipv van die oude (die al een tijdje meegaat).

Wat denk je?

Het probleem van de scratsches mag ik naast me neerleggen dan?

Sorry voor de vele vragen, maar wil zeker zijn dat er niks mis is met de pc.

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.