Ga naar inhoud

onbekende telefoons bij mijn netwerk

Gast

Aanbevolen berichten

Beste ,

bij mijn vast netwerk zie ik regelmatig onbekende telefoons verschijnen , dit duurt maar een minuut meestal en dan zijn die terug weg ., hier het laatste type toestel LG-P760 - U2_open_eu en een onbekend mac-adres .Heb windows 10 en een B-box 3 .Hoe kan ik deze blokeren ,eventueel via de router ,mac adres instellingen of paswoord van de router wijzigen ??, Graag een antwoord a.u.b.,

Dank u

Mvg

Chaka45

Scan0002.pdf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sento_ ,

bedankt voor uw reactie , de router is een B-Box 3 van Belgacom type en merk is mij onbekend , in de b-box 2 kon ik de mac adressen blokkeren ,maar in de b-box 3 weet ik het niet .

Mvg ,

chaka45

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Chaka,

Hier een antwoord van een ander forum, daar staat hoe je de de mac adressen kunt blokkeren

Je kan  bij de inlogpagina van de router (192.168.1.1, bovenaan rechts) zien wie wireless geconnecteerd is (associated clients).
Je zal daar MAC adressen zien staan, je zal meteen zien of er meer dan 3 geconnecteerd zijn.
Indien meer dan 3 moet je gewoon zien welk niet van jullie is en kan je dat reeds uitsluiten..

Mvg,

Sento_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sento_

sorry dat ik zo laat antwoord op uw bericht , Maar ik geraakte niet meer op het helpforum met mijn login ?? Moest eerst een andere account aanmaken vooraleer dat dit ging .

Om op de info van uwentwege te antwoorden , ik heb de mac adressen geblokkeerd ,maar ook komt die telefoons komen nog te voorschijn ook al staat de wifi af , dit duurt maar eventjes en dan zijn die terug weg . Heb alleen een mac adres en geen ip adres om b.v. deze eens te pingen . Paswoord router veranderd ,pc gecheckt op malware en virussen .

Niks gevonden . Ik zoek verder , alvast mijn dank en mijn excuses om te laat te antwoorden .

Mvg

charel

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
  • 1 maand later...
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.