Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb problemen met het draadloos scannen van mijn Canon.

Als ik via het toestel zelf scan, herkent hij mijn laptop niet (in hetzelfde netwerk).

Als ik vanop mijn laptop de scanner aanduidt en dan scan lukt het perfect.

Ik heb al met de mensen van Canon zelf zitten mailen maar ik vind niet hoe ik, de informatie die ze vragen, terug vind.

Ziehier wat ik zou moeten doen:

Wij willen u vragen onderstaande stappen te doorlopen om een netwerkpagina uit te printen.

* Ga naar het "menu". -)
Welk menu bedoelen ze en waar kan ik het vinden????
* Ga op de printer naar ‘’Instellen’’
* Kies voor ‘’Apparaat instellingen’’
* Kies voor ‘’LAN instellingen’’
* Kies voor ‘’LAN instellingen bevestigen’’
* Kies voor ‘’LAN details afdrukken’’

Op de netwerkpagina die nu is uitgeprint willen wij u vragen onderstaande gegevens te controleren en de vragen te beantwoorden zodat wij een helder beeld kunnen krijgen van het probleem en de huidige situatie.

* Komt het ‘’SSID’’ overeen met het netwerk dat u wilt gebruiken?
* Wat is het percentage dat er vermeld staat bij de signaalsterkte?
* Wat is de TCP/IP versie?
* Staat er een IP-v4 adres genoemd?
* Mocht er een IP-v4 adres genoemd staan, zet dit adres dan in de web balk (van uw
   internet browser) en klik op ‘’Enter’’.
* Krijgt u een pagina over Canon of uw printer? Of krijgt u een zoekmachine?

Moest ik het menu terug vinden zou ik verder kunnen maar ik weet het niet te vinden.

Ik heb ook Canon Solutions Menu geïnstalleerd maar daar vind ik het ook niet op terug. Als ik in het configuratiescherm dubbelklik op de printer vind ik het ook niet terug.

Kan iemand hier me wegwijs maken?

Ik werk met Windows 10

Geplaatst:

dat soort problemen heeft vaak een oorzaak in de dynamische (kan dus veranderd worden) toewijzing van het netwerkadres door de router.

er zijn routers waarin je een adres kan vastzetten, maar dat is lang niet altijd het geval.

je kunt heel moeizaam de juiste nummers gaan proberen te achterhalen, maar het kan via deze work around simpeler.

ga configuratiescherm- apparaten en printers

verwijder hier het betreffende apparaat

komt de vraag of ook de software verwijderd moet worden, dan zeg je nee

als verwijdering klaar is, klik bovenin het scherm op apparaat/printer toevoegen.

het apparaat wordt gezocht en zodra het gevonden is installeer je het.

that's all.

Geplaatst:

Ik heb dit gedaan en de laptop Windows 10 vindt de printer niet terug. De laptop waar windows 7 op draait vindt de printer wel terug. Zou het dus kunnen te maken hebben met het besturingssysteem?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.