Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

PC met Windows 10.\

Als ik met de rechtermuisknop op een map of snelkoppeling naar programma klik duurt het 10 tot 15 seconden eer het menu verschijnt. Op een bestand rechtsklikken geeft wel snel het menu.

Gewoon dubbelklikken op de map opent deze razend snel.

Het begon eerst met een Windows Home knop die ook niet meer reageerde.

Dat uiteindelijk aan de praat gekregen door de Classic te installeren.

Maar het probleem met de traag opkomende rechtermuisklik meno krijg ik niet verholpen.

Systeemherstel naar een paar dagen teug waarop er nog niks aan de hand was hielp ook niet.

Malwarebytes laten lopen en de malware verwijderd, hielp ook niet.

Adware Cleaner zelfde verhaal.

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gedaan. hielp niet

Error: 87

 

The Online option has been duplicated on the command-line.

Remove the duplicate option and try the command again.

http://answers.microsoft.com/en-us/insider/forum/insider_wintp-insider_desktop/start-menu-doesnt-open-in-windows-10-tech-preview/3edf2294-7b5c-4b48-88ea-9bed66f0538b?auth=1

Maar ik heb op deze pc's 4 versies Powershell zitten.

  1. Right click on the Start Menu button -> Search -> Windows PowerShell -> Run As administrator

  2. Paste the following command into PowerShell and execute it:

Get-AppXPackage -AllUsers | Foreach {Add-AppxPackage -DisableDevelopmentMode -Register "$($_.InstallLocation)\AppXManifest.xml"}

Hielp ook niet.

Shellexview gedownload en gekeken welke programma er voor vertraging zouden kunnen zorgen, bood ook geen soelaas.

https://www.youtube.com/watch?v=LWtH6ZtlSm8  (dit geprobeerd, bij regedit iets gewijzigd, hielp ook niet)

Ligt misschien aan Classic Shell?

Gelezen dat het wel eens aan winrar ligt, maar die staat helemaal niet op deze pc.

 

Ook gelezen dat de NVIDIA shell extensie vaak het probleem is.

Bij taakbeheer NVIDIA 3 services uitgezet.

 

NVIDIA Capture service Proxy uitgeschakeld bij opstarten.

 

Malwarebytes laten lopen en pup. In quarantaine geplaatst , hielp ook niet.

2de scan met malwarebytes vond geen malware meer.

 

 

Autoruns geeft een vreemde melding: (geel)

HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\RunOnce   Unistall C:\us....File not found mdir

 

Nog niet geprobeerd: extra gebruikersaccount aanmaken. (dat werd ook nog ergens geadviseerd).

 

 

Adware cleaner. Vond wel wat maar hielp ook niet.

 

Kijken of er bij apparaatbeheer een geel driehoekje ergens staat. Was niet het geval.

 

Tips?

 

Geplaatst:

Download icon_RSIT.pngRSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hier staat een beschrijving hoe je kan kijken of je een 32- of 64-bitversie van Windows heeft.


Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .


RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.


Bekijk ook de

.
Geplaatst:

Die "file missing" is niks om je zorgen over te maken.

Dat komt wel meer voor bij een 64 bit systeem.

Wij zien wel wanneer het echt om een ontbrekende file gaat .

 

 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
C:\Windows\tasks\Oeci9slxAeZwM.job;f
C:\Users\C Wismeyer\AppData\Roaming\Oeci9slxAeZwM.exe;f
C:\Users\C Wismeyer\AppData\Roaming\0U1E1Q1T2Z1P0S2Z1T1C:fs
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Mappen openen nu na 4 tot 5 seconden het keuze menu met de rechtermuisknop.

Programma's waar je rechtermuisknop op klikt duurt zo'n 8 a 9 seconden, wel wat sneller maar nog geen feest voor een pc die een maand geleden door Mycom is gebouwd.

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
globalupdate;z
globalupdate;a
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst:

Ik dacht oorspronkelijk dat er iets met Windows verkenner mis was, opnieuw opstarten daarvan hielp niet.

Opnieuw installeren van de Verkenner heb ik niet gevonden dat dat zou kunnen.

Ook omdat de homeknop van windows en het zoekding daarnaast niets meer deden, de homeknop nu weer wel maar dan doet de Classic Shell,

Geplaatst:

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Windows Vista, 7 en 8 en 10 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{A92DAB39-4E2C-4304-9AB6-BC44E68B55E2}];r
"Publisher"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\{A92DAB39-4E2C-4304-9AB6-BC44E68B55E2}];r
"DisplayName"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Installer\Products\93BAD29AC2E44034A96BCB446EB8552E];r
"ProductName"=-;r
[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Classes\Installer\Products\93BAD29AC2E44034A96BCB446EB8552E\SourceList];r
"PackageName"=-;r
autoclean;
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.