Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vreemd dat je niet in een console scherm precies kan zien wat windows aan het uitvoeren is als je met je rechtermuisklik ergens op geklikt hebt, Taakbeheer word je niet veel wijzer van.

Geplaatst:

Ondertussen trad het probleem ook met een tweede PC waar ik een maand geleden Windows 10 op zette.  Net als bij deze werkte het menu start niet meer. alleen gaf deze pc een echte melding: Startmenu en Cortana werken niet. Deze kreeg ik voorlopig opgelost door een herstart te doen.

Bij de pc waar we nu aan bezig zijn hielp dat niet. Loste ik dat op door de Classic Shell te installeren. het is wel de oorzaak van de rechtermuisklikmenuproblemen.

Ik vond wel veel tips vam mensen die hetzelfde hadden en het oplosten door er een nieuw gebruikersaccount bij aan te maken.

Geplaatst:

Dus heb ik dat maar eens gedaan en inderdaad: Bij het nieuwe account is het probleem niet aanwezig.

Nou is de kunst om bij het nieuwe account alle zelfde programma's te willlen gebruiken zonder die allemaal opnieuw te moeten installeren.

Is daar een truc voor? Is dat een kwestie van bepaalde mappen kopieren middels een externe harde schijf van het ene naar het andere account?

Geplaatst:

Ik hou mij enkel bezig met de malware opruiming.

Voor de specifieke windows 10 problemen, zal je moeten wachten tot er iemand anders langs komt.

Download adwcleaner.pngAdwCleaner by Xplode naar het bureaublad (verwijder eerst eventuele aanwezige oudere versies van deze tool op je PC, zodat je nu de meest recente database van AdwCleaner kan gebruiken).

Als de link naar AdwCleaner niet werkt, probeer dan deze link.
De download start automatisch na enkele seconden.

• Sluit alle openstaande vensters.
  • Dubbelklik op AdwCleaner om hem te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Klik op Scan.
  • Klik vervolgens op Clean (Engelse versie)of Verwijderen (Nederlandse versie).
  • Klik bij Herstarten Noodzakelijk op OK

Nadat de PC opnieuw is opgestart, opent meestal een logfile.
Voeg dit logje toe aan je volgend bericht.
Anders is het hier terug te vinden C:\\AdwCleaner\\AdwCleaner[C0].txt.

Meer informatie vind je in de handleiding.

Geplaatst:

Ik denk dat het geen Malwareprobleem is maar een Windows 10 probleem dus ga Adware niet meer proberen, (die heb ik er ook al eens een keer overheen gehaald). Ik heb het probleem nu opgelost door een tweede gebruikersaccount aan te maken waar menu start en rechtermuisklik gewoon werken zoals het hoort. Alle programma's blijken daar ook al te zitten alleen staan de snelkoppelingen om ze te starten niet allemaal nog onder menu start en op de taakbalk zoals bij het defecte account.  Ik heb nog geprobeerd het menu start van het nieuwe account te kopieren naar het oude account maar dat hielp niet. Sommige instellingen en wachtwoorden moest ik weer even opzoeken, maar dit is de beste oplossing. Het is een bekend Windows 10 probleem alleen in combinatie met het traagwerkende rechtermuismenu kwam ik het nog niet tegen.

Wellicht reageert er nog iemand die een tip heeft hoe ik het wel werkende menu start en rechtermuisklikgedoe van het nieuwe account kan kopieren naar het oude.

Geplaatst:

Volgens mij is het ook geen echt malware probleem en dus kunnen we de gebruikte tools weer opruimen.

Download 51a5ce45263de-delfix.png Delfix by Xplode naar het bureaublad.

Indien de link naar Delfix niet werkt, probeer het dan met deze link.

De download start automatisch na enkele seconden.

Dubbelklik op Delfix.exe om de tool te starten.
Zet nu vinkjes voor de volgende items:

• Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings

Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer de tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.