Ga naar inhoud

Opstarten PC


GJP

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb van mijn dochter haar PC gekregen. Na herinstallatie van Windows7 en het bijplaatsen van enkele harddisks heb ik volgend probleem :

 

Wanneer ik op de START-knop duw verschijnt het openingsscherm van het moederbord : Republic of Gamers ( het moederbord is een Rampage IV Extreme).

Onderaan staat ook dat ik via F2 of DEL naar het BIOS kan gaan. Maar verder gebeurt er niets.

 

Wanneer ik dan op de RESET-knop duw dan start alles terug op en na het openingsscherm gaat de pc ook gewoon verder en kom ik uiteindelijk in Windows terecht.

 

Heeft iemand een idee of tip voor dit euvel op te lossen ?

 

Alvast dank bij voorbaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Download en installeer Speccy.

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren.

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is.

Speccy.PNG

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware.
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ".

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware.

Meer info over deze procedure lees je HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke harde schijven heb je toegevoegd aan deze pc.

De harde schijf waarvan je opstart word weergegeven als SCSI schijf, op welke SATA controller heb je deze aangesloten?

De HD ST2000DM001-1ER164 ATA Device met serienummer (Z4Z0ARGX) is je D en G schijf. en staat op ATA Channel 0

Wissel eens de aansluiting op je moeder bord met de HD met serienummer (Z1E3YD35) welke je systeemschijf zou moeten zijn.

 

Je systeemschijf zou dan in Speccy aangesloten moeten zijn op ATA Channel 0 waar nu de WD HD aangesloten zit van 500GB.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Dasle,

 

Wederom bedankt voor je belangstelling en mogelijke oplossing.

 

Het veranderen van muis en toetsenbord haalde ook niets uit. Ik heb dit geprobeerd met toestellen die via bedrading werden aangesloten, alsook met draadloze muis en toetsenbord.

Wat mij wel opviel was dat deze hardware slechts aangesproken werd nadat ik dus op de reset-knop had gedrukt om alles op te starten.

 

Het probleem zit hem hiervoor. 

 

Precies dat bij gebruik van de gewone opstartknop en het voor de eerste maal verschijnen van het 'moederbordscherm' de pc in slaapstand komt en dus pas nadat ik op de resetknop heb gedrukt alles dan opnieuw opstart met succes.

 

Wat de voeding betreft : dit is een CORSAIR RM750 - 750W ATX24

 

Groetjes,

GJP

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.