Ga naar inhoud

Problemen met toetsenbord instelling

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bij de ingebruikname van een nieuwe Medion noteboek (laatste aanbieding Aldi) heb ik een lokale gebruikersaccount met Admin rechten ingesteld. Toetsenbordindeling AZERTY "Belgisch (punt)". Talen -> enkel Nederlands (België) Windows-weergavetaal.

Nadat ik deze account aan een Microsoftaccount had gekoppeld veranderde de toetsenbordindeling naar QUERTY Verenigde Staten Internationaal. Wat ook probeerde aan te pasen bij "Regio en taal / Extra instellingen voor datum, tijd en regio", het kon niet baten.

Ben terug naar fabrieksinstelling gegaan en terug, zoals eerst, een lokale gebruikersaccount met Admin rechten ingesteld. Toetsenbordindeling AZERTY "Belgisch (punt)". Automatisch dezelfde juist instelling van het toetsenbord en windows-weergavetaal (dus enkel Nederlands (België).

Alles terug in orde dus.

Alvorens deze account terug aan een Microsoft account te gaan koppelen heb ik een tweede lokale account met Admin rechten aangemaakt. Bij deze account zijn de toetsbordindeling en de toegevoegde talen echter weer anders. Naast Nederlands (belgië) als Windows-weergavetaal staat er bij talen ook "Englisch (United states) -> Taalpakket is beschikbaar. Dit laatse keert na "verwijderen" steeds terug.

Bij invoermethoden wijzigen staan deze twee talen:

post-22140-0-61316400-1447883656_thumb.j

Via het systeemvak pictogram worden twee instellingen weergegeven.

- Als eerste (Standaard):  ENG -> Engels (Verenigde Staten) / Toetsenbord Verenigde Staten. Dit is dus de standaard instelling. QUERTY dus.

- Als tweede: NLD -> Nederlands (Nederland) / Toetsenbord Nederlands.

Wat ik ook probeer, ik krijg niet de gewenste instellingen (Zie eerste account) voor mekaar.

Bij een poging om de instellingen van de eerste account naar de tweede te kopiëren worden de volgende instellongen van die eerste account weergegeven:

post-22140-0-36520500-1447884275_thumb.j

Hetgeen als instellingen voor nieuwe gebruikersaccount wordt voorgesteld bevalt me uiteraard niet en zou ik willen wijzigen doch weet niet hoe dat te doen. Ik begrijp ook niet waar die instellingen voor dat voorstel vandaan komen (Microsoft account?)

Wie weet raad met deze problematiek?

Misschien is het nog nuttig te melden dat de eigenaar van de pc een Microsoft account heeft. Deze is, zoals eerder gezegd, echter nog niet aan een lokale account gekoppeld.

Geplaatst:

Nadat ik deze account aan een Microsoftaccount had gekoppeld veranderde de toetsenbordindeling naar QUERTY 

Op welke manier heb je bovenstaande uitgevoerd?

Betreft het dan een bestaand Microsoft account of een nieuw?

Indien een bestaand, hoe staat het met de synchronisatie instellingen op de computers die werken met dat Microsoft account?

Want kleuren, taal, thema's,...... worden gesynchroniseert tussen verschillende computers indien de synchronisatie niet aangepast of uitgeschakeld is.

http://www.tenforums.com/tutorials/4077-sync-settings-turn-off-windows-10-a.html

Alvorens deze account terug aan een Microsoft account te gaan koppelen heb ik een tweede lokale account met Admin rechten aangemaakt. Bij deze account zijn de toetsbordindeling en de toegevoegde talen echter weer anders. Naast Nederlands (belgië) als Windows-weergavetaal staat er bij talen ook "Englisch (United states) -> Taalpakket is beschikbaar. Dit laatse keert na "verwijderen" steeds terug.

Bij invoermethoden wijzigen staan deze twee talen:

Tweede taal is beschikbaar voor downloaden en is dus nog niet aanwezig op de computer.

Geplaatst:

Op welke manier heb je bovenstaande uitgevoerd?

Betreft het dan een bestaand Microsoft account of een nieuw?

Indien een bestaand, hoe staat het met de synchronisatie instellingen op de computers die werken met dat Microsoft account?

Want kleuren, taal, thema's,...... worden gesynchroniseert tussen verschillende computers indien de synchronisatie niet aangepast of uitgeschakeld is.

http://www.tenforums.com/tutorials/4077-sync-settings-turn-off-windows-10-a.html

De koppeling van de lokale account is uitgevoerd aan een al bestaande Microsoft account die de eigenaar in gebruik heeft op een Win 8 RT tablet pc.

Zoals reeds uitgelegd heb ik deze installatie echter overschreven door naar fabrieksinstelling te gaan. Er zijn nu enkel twee lokale gebruikersaccounts met admin rechten ingesteld.

De door u gegeven linkt verwijst naar synchronisatie tussen microsoftaccounts en dat is hier in mijn geval nog niet van toepasssing want er is nog geen account aan een Microsoft account gekoppeld.

Sync Settings staat op deze notebook "Uit" en kan trouwens niet "Aan" gezet worden omdat er geen Microsoft gebruikersaccount is ingesteld op deze pc. De afzonderlijke sync instellingen zijn daardoor ook niet beschikbaar (grijswaarden).

Hoe verklaart men dat de taal en toetsenbord instelling bij het aanmaken van de eerste account automatisch correct is verlopen(fabrieksinstelling zal er mee te maken hebben denk ik) en dat dit bij het instellen van een tweede lokale account volledig fout staat en niet te coorigeren valt. Men heeft bij het instellen van een tweede lokale account in geen enkel opzicht vat op die instelling zoals dat bv bij de oudere Windows versies wel het geval was.

Dat die tweede taal beschikbaar is voor downloaden en nog niet op de computer staat dat was me wel duidelijk. Toch zou het moeten mogelijk zijn om het aanbod tot downloaden te kunnen verwijderen. Mij lukt het echter niet hoewel de knop "Verwijderen" duidelijk beschikbaar is. Het keert binnen een fractie van een seconde terug. Wellicht is dit ook nog één van de zeer vele manco's in Win10.

Hoe verklaart men namelijk dat dit aanbod er bij de eerste account helemaal niet is?

Ter info:

Vanavond komt de eigenaar op bezoek. Ik zal vragen de Win8.1 RT tablet mee te brengen.

In afwachting ga ik die tweede lokale account terug verwijderen en vanuit de eerste in het register de synchronisatie van de Language (taal) uitschakelen. Ben benieuwd of dat volstaat opdat bij het opnieuw instellen van een nieuwe tweede lokale account de juiste toetsenbord instelling te bekomen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Al vast bedankt Clarkie!

Geplaatst:

In afwachting ga ik die tweede lokale account terug verwijderen en vanuit de eerste in het register de synchronisatie van de Language (taal) uitschakelen. Ben benieuwd of dat volstaat opdat bij het opnieuw instellen van een nieuwe tweede lokale account de juiste toetsenbord instelling te bekomen.

Ik hou jullie op de hoogte.

Bovenstaande is uitgevoerd.

Na opnieuw instellen van een tweede lokale gebruikersaccount met admin rechten bleken de taal en toetsenbord instellingen de volgende te zijn:

post-22140-0-22279400-1447942497.jpg

post-22140-0-48028300-1447942497_thumb.j

post-22140-0-84942600-1447942497_thumb.j

post-22140-0-35230100-1447942498_thumb.j

post-22140-0-66110500-1447942498_thumb.j

Ik kan er echter op geen enkele manier toe komen "Nederlands (België) / Toetsenbord Belgisch (Punt)" als standaard toetsenbord in te stellen.

Ik heb dan maar uit noodzaak onder de Windows weergavetaal "Nederlands (Nederland)" de invoermethode "Belgisch (Punt)" toegevoegd en "Verenigde Staten (Internationaal)" verwijderd.

Dat leverde na een restart het volgende op:

post-22140-0-32080800-1447943031.jpg

post-22140-0-73787200-1447943031_thumb.j

post-22140-0-46088000-1447943032_thumb.j

post-22140-0-92757000-1447943032_thumb.j

post-22140-0-29762300-1447943033_thumb.j

Ik vrees dat ik het hier mee zal moeten doen.

Geplaatst:

De laatste afbeeldingen die je toont zijn volkomen normaal en juist.

Maar in bericht 1 heb je vermeld dat de computer niet van jouw is, dus is de vraag met welk soort account wil de eigenaar werken en hoeveel accounts zijn er nodig.

Geplaatst:

De laatste afbeeldingen die je toont zijn volkomen normaal en juist.

Aan de taalinstelling Nederlands (Nederland) staat standaard de toetsenbordinstelling "Verenigde Staten (Internationaal) gekoppeld en niet "Belgisch (punt)" zoals ik het gewijzigd heb.

Ook is er via het toetsenbord icoon in de systeembalk nergens sprake van de nochtans duidelijk getoonde STANDAARD instelling Nederlands (België) / Belgisch (punt).

De computer is inderdaad niet van mij.

De eigenaar zal als enige de pc gebruiken en dat vanuit een Microsoft gebruikersaccount. Het is mijn mijn manier van werken om daarnaast ook een lokale account met admin rechten in te stellen als "noodaccount". Dit kan altijd van pas komen wanneer er zich een probleem zou voordoen met de microsoftaccount, zoals bv een geblokkeerd wachtwoord.

U zal zich afvragen waarom ik dan van bij de eerste opstart al niet meteen voor een Microsoft gebruikersaccount gegaan ben en nadien die "reserve" lokale zou hebben ingesteld.

De reden is dat men bij het instellen van een Microsoft gebruikersaccount deze om beveiligingsredenen moet bevestigen. De beveiligingscode wordt daarbij per SMS naar de eigenaar gestuurd en deze was op het ogenblik van de in gebruikname van de computer (tijdens de werrkuren) niet bereikbaar om me de code door te geven. Door te starten vanaf een lokale account kon ik zo toch al flink wat taken uitvoeren. Ik ga er verder ook vanuit dat er niets mis mee is om nadien en lokale account aan een Microsoft account te koppelen. Hoewel me dat in de praktijk nu al voor de tweede keer zuur is opgebroken. Want, ook nadat ik na een proper herbegin (fabriekinstelling) opnieuw de lokale (hoofd-)account aan een Microsoft account heb gekoppeld werkte, na inloggen, het toetsenbord niet meer.

Een herhaling dus van het probleem dat ik eerder al in dit onderwerp al voorgelegd heb.

Het lijk weel een moeilijk op te lossen probleem.

Geplaatst:

Ik kan met grote vreugde melden dat het probleem van het niet werken van het toetsenbord onder de Microsoft gebruikersaccount is opgelost.

Hier de oplossing:

1. Ga via Start naar Instellingen / Toegankelijkheid / Toetsenbord.
  2. Kijk of de optie Filtertoetsen op Uit staat. Zo niet zet deze Uit.

Resten er dus enkel nog die onvolmaaktheden bij de instellingen onder Regio en taal. Voornamelijk betreffende de instelling van de invoermethoden (toetsenbordindeling).

Ik hoop nog altijd dat we hier een oplossing of verklaring voor vinden.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.