Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo 

 

Ik heb al een paar keer een blue screen gehad bij het afsluiten van me computer. Onder me post staat de informatie die Windows mij al gaf. Ik vermoed dat  de computer is misschien geïnfecteerd met een virus wat dit veroorzaakt. Maar t schijnt ook veroorzaakt te kunnen worden door Drivers en/of harde schijf fouten.

Ik gebruik Microsoft Essensials en Avira voor real-time protection, ik heb Anti-Malware bytes om te scannen. Ik gebruik af en toe Defraggler om me schijf gezond te houden. Als iemand suggesties heeft of tips hoe ik het probleem beter kan opsporen en/of verhelpen hoor ik het heel graag. Ik hoop dat ik genoeg informatie heb verstrekt en anders hoor ik het wel.

 

Alvast bedankt!

 

Probleemhandtekening:
  Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
  Versie van besturingssysteem: 6.1.7601.2.1.0.256.4
  Landinstelling-id: 1043
 
Aanvullende informatie over dit probleem:
  BCCode: 1000007e
  BCP1: FFFFFFFFC0000005
  BCP2: FFFFF880043D871D
  BCP3: FFFFF8800318C718
  BCP4: FFFFF8800318BF70
  OS Version: 6_1_7601
  Service Pack: 1_0
  Product: 256_1
 
Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
  C:\Windows\Minidump\111915-28548-01.dmp
  C:\Users\Tamar\AppData\Local\Temp\WER-93584-0.sysdata.xml
 
 
 
Geplaatst:

We gaan eens kijken of we een patroon kunnen ontdekken in de BSOD meldingen.

 

Download en installeer Blue screen view.
Start Blue Screen View op. 
Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en Minidumps (.dmp-bestand). 

Selecteer het eerste bestand uit de lijst onder Dump File en druk dan op Ctrl+A 
Klik vervolgens op File (Bestand) en daarna op Save Selected Items (geselecteerde items opslaan) (Ctrl+S) 
Sla het bestand op je bureaublad op. 
Voeg nu het bestand als 
bijlage toe aan je volgend bericht.

 


 

We gaan ook eens kijken of misschien malware in het spel is.

 

Download 51a5f5d096dae-icon_RSIT.png RSIT van de onderstaande locaties en sla deze op het bureaublad op.

Hoe je controleert of je met een 32- of 64-bitversie van Windows werkt kan je 
hier bekijken.

Dubbelklik op RSIT.exe om de tool te starten.

  • Windows Vista, 7 en 8 gebruikers dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Vervolgens wordt de "Disclaimer of warranty" getoond, klik vervolgens op "Continue"
  • Wanneer de tool gereed is worden er twee kladblok bestanden geopend genaamd "Log.txt" en "Info.txt" .

RSIT Logbestanden plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Log.txt" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden in de map ""C:\\rsit")
  • Het logbestand met de naam "Info.txt" wat geminimaliseerd is hoeft u niet te plaatsen. (Dit logbestand wordt enkel de eerst keer bij het uitvoeren aangemaakt).
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.

De handleiding voor het gebruik van RSIT kan je HIER bekijken en we hebben ook nog een 

.
Geplaatst:

Ik zie dat je 2 virusscanners hebt geinstalleerd: Avira en Microsoft Security.

Met 1 virusscanner heb je wel voldoende en 2 virusscanners kunnen elkaar "hinderen" en je systeem vertragen of onstabiel maken.

Kies een van de twee om te behouden en verwijder de andere.

 

Ik zie ook dat je AVG PC TuneUp hebt geinstalleerd.

Deze (en andere vergelijbare) tools kan je beter vermijden want ze veroorzaken soms meer problemen dan ze oplossen.

Het bestand dat de laatste crash zou veroorzaakt hebben, is trouwens een bestand van AVG.

 

 

Je Java software is verouderd.
Oudere versies hebben lekken die malware de kans geeft om zich te installeren op je systeem.

Ga naar Java en download daar de correcte Java versie.

  • Klik op "Gratis Java-download".
  • Ga akkoord met de licentiebepalingen en klik op de button voor de gratis download.
  • Het bestand jxpiinstall.exe wordt aangeboden - kies hier voor "bestand opslaan".
  • Blader naar de map waar je het bestand hebt opgeslagen.
  • Klik vervolgens op jxpiinstall.exe om de nieuwste versie van Java te installeren.
  • Vink de installatie van de Ask toolbar uit en ga dan verder met de installatie.
  • Eventuele oudere java versies worden aan het einde verwijderd.


 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

Download Zoek.pngZoek.exe naar het bureaublad (niet de .zip- of .rar-versie)

  • Wanneer Internet Explorer of een andere browser of virusscanner melding geeft dat dit bestand onveilig zou zijn kun je negeren, dit is namelijk een onterechte waarschuwing.
  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
startupall;
filesrcm;
  • Klik op de knop "More options" en vink nu de onderstaande opties aan.
     
  • Do a Deep Scan
  • Installed Programs
  • Auto Clean
     
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
Geplaatst: (aangepast)

Je gebruikt nog een oude versie van Firefox.

Open Firefox en druk achtereenvolgens op de toetsen alt, h en f.

De update naar de recentste versie wordt nu gedownload en geinstalleerd.

Na de installatie moet je Firefox herstarten.

of

Je kan de nieuwste versie hier downloaden.

 


 

Schakel je antivirus- en antispywareprogramma's uit, mogelijk kunnen ze conflicteren met zoek.exe (hier en hier) kan je lezen hoe je dat doet.

  • Dubbelklik op Zoek.exe om de tool te starten.
  • Gebruikers van Windows Vista en later dienen de tool als "administrator" uit te voeren door middel van de rechtermuisknop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren.
  • Kopieer nu onderstaande code en plak die in het grote invulvenster:
  • Note: Dit script is speciaal bedoeld voor deze PC, gebruik dit dan ook niet op andere PC's met een gelijkaardig probleem.
chromelook;
firefoxlook;
emptyfolderscheck;delete
C:\Program Files (x86)\AVG;fs
C:\Users\Tamar\AppData\Roaming\AVG;fs
C:\Windows\sysWoW64\config\systemprofile\AppData\Local\AvgSetupLog;fs
C:\Windows\sysWoW64\config\systemprofile\AppData\Local\Avg;fs
C:\Windows\SysNative\config\systemprofile\AppData\Local\Avg;fs
C:\Users\Tamar\AppData\Local\AvgSetupLog;fs
C:\Users\Tamar\AppData\Local\Avg;fs
C:\Windows\SysNative\tasks\AutoPico Daily Restart;f
D:\KMSpico;fs
Service KMSELDI;s
autoclean;
avg;z
avg;a
  • De optie "Scan All Users" staat standaard aangevinkt.
  • Klik nu op de knop "Run script".
  • Wacht nu geduldig af tot er een logje opent (dit kan na een herstart zijn als deze benodigd is).
  • Mocht er geen logje verschijnen, start zoek.exe dan opnieuw en klik op de knop zoek-results.log, de log verschijnt dan alsnog.
  • Post het geopende logje in het volgende bericht als bijlage.

Zoek.exe logbestand plaatsen

  • Voeg het logbestand met de naam "Zoek-results.log" als bijlage toe aan het volgende bericht. (Dit logbestand kunt u tevens terug vinden op de systeemschijf als C:\Zoek-results.log.)
  • Hoe u een bijlage kunt toevoegen aan het bericht leest u hier.
aangepast door kweezie wabbit
Geplaatst:

Lukt het niet om zoek.exe uit te voeren?

Wat is het probleem?

ik heb een paar posts boven deze heb ik in de bijlage de results van zoek.exe gestuurd, laat me even weten of je het kan vinden. 

Geplaatst:

Ik zie een log van zoek.exe in bericht #5 en dat is correct.

 

In bericht #6 heb ik echter nieuwe instructies geplaatst voor een 2de uitvoering van zoek.exe.

Hierop is echter nog geen reactie of log gekomen.

 

Zou je de instructies van bericht #6 alsnog willen uitvoeren?

Geplaatst:

Ik zie een log van zoek.exe in bericht #5 en dat is correct.

 

In bericht #6 heb ik echter nieuwe instructies geplaatst voor een 2de uitvoering van zoek.exe.

Hierop is echter nog geen reactie of log gekomen.

 

Zou je de instructies van bericht #6 alsnog willen uitvoeren?

Kan ik die code uitvoeren zonder dat hij KMSpico gaat wijzigen of verwijderen, ik heb dat programma namelijk nodig om windows te updaten. 

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.