Ga naar inhoud

Informatie zoeken in verschillende werkbladen

maurice

Aanbevolen berichten

Goedemiddag allen,

ik heb de volgende vraag;

Ik heb vier werkbladen in Excel 2013 opgemaakt. De eerste is een overzicht waarop ik de gegevens wil weergeven uit andere bladen.

Wat ik graag wil is als ik het weeknummer verander op het eerste werkblad de informatie per regio wordt opgehaald uit de andere weekkolom.

Ik heb een voorbeeld bijgevoegd waar de verschillende weken en werkbladen zichtbaar zijn gemaakt. Tevens heb ik als voorbeeld een weekweergave gemaakt van week 34 en week 35 (zie bijlage). De bedoeling is dat wanneer ik week 34 bovenin invoer de data wordt opgehaald alleen voor week 34 voor rubriek X,Y en Z. Geef ik in het gele vak week 36 in dan moet de data alle data worden opgehaald voor XYZ uit de kolom week 36....

Ik kom even niet verder....;-) Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik hoor graag van jullie.

Hartelijke groeten,

Maurice

- bijlage; voorbeeld.

Test zoekfunctie blad 1 en blad 2 20-11-2015.xlsx

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 3 weken later...
Werkwijze als je een oplossing met vba wil.

Voor de te kiezen week heb je C2 gekozen, wis dus op dat blad alles wat onder rij 2 staat. Ervan uitgaande dat alle bladen na het blad "Totaal" (in jouw voorbeeld de bladen X, Y, en Z) dezelfde indeling hebben:

1. Bepaal in blad "X" in welke kolom van rij 1 het in het blad "Totaal" gekozen weeknummer voorkomt. Het is die kolom waaruit je in elk blad de gegevens wil ophalen. Dat kolomnummer bepalen kan met de functie Match .

2. Met de weer te geven data wil je in het blad "Totaal" starten in A5. Leg dat rij- en kolomnummer vast en maak het variabel (bv. r = 5, k = 1), zodat je die kunt ophogen (want rechts van- en onder A5 moeten ook nog gegevens komen).

3. In de bladen X, Y, en Z beginnen de gegevens in A3, leg ook dat rijnummer vast (bv. via c = 3), om te weten vanaf welke rij moet worden gestart met het ophalen van gegevens. Als kolomnummer kun je dezelfde k gebruiken als onder punt 2.

4. Leg het aantal rijen vast dat op elk blad moet worden doorlopen. In jouw voorbeeld zijn er dat 4 (Arnhem t/m Amsterdam), maar in werkelijkheid kunner er dat meer of minder zijn. Dat aantal is het rijnummer van de laatste rij met gegevens in blad "X" min 2 (want de gegevens beginnen in rij 3).

5. Doorloop de rijen en kolommen met gevens op blad X en breng die over naar het blad "Totaal". Dat kan bv. met een For-Nextlus, een Do While- of Do Until-opdracht.

6. Doe hetzelfde voor de andere bladen (in jouw voorbeeld Y en Z), daarbij rekening houdend met het feit dat je de plaatsnamen al onder punt 4 hebt gekopieerd, dus die moet je nu niet meer meenemen. Meerder bladen doorlopen (beginnend met bladnr. 2) kan met gelijksoortige opdrachten als vermeld onder punt 5.

Hiermee zou het moeten lukken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.