Ga naar inhoud

Interne HD hergebruiken


Custard

Aanbevolen berichten

Hallo

 

Kan ik een interne harde schijf hergebruiken als externe harde schijf?

Kan deze volledig geformatteerd worden ook wanneer deze een fractie beschadigd is? Zo ja, welke kabeltjes en aansluitingen heb ik dan nodig.

Het is een WD schijfje van een HP Pavilion pc en 3,5" 1TB....

 

 

Groeten

aangepast door Custard
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoihoi

 

Ja ik heb deze hier door een collega van je laten testen en er was een fout aanwezig op die schijf.

Nu wat voor iets weet ik niet meer. Ik noem het "een fractie" bedoelend een onderdeeltje op die schijf. Software waarschijnlijk??? Sorry dat ik het zo benoem maar echte termen ken ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

OOOohh.... dat is al een tijdje geleden. Daar heb ik niets meer van. Dat kan al een jaar geleden zijn of langer.

Ondertussen heb ik ook de oude pc uiteen gehaald en natuurlijk staat her en der al EN die interne HD eruit genomen. Bij verschillende pc-winkels langs geweest en merendeel zei dat het risicovol was om ze te gebruiken als externe HD.

Je voelt het al aankomen... ik kan ze dus niet meer controleren omdat alles weg is (het stond allemaal op de oude pc m.a.w.).

 

Ik weet niet wat voor benodigdheden er nodig zijn om ze dan te kunnen testen???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep dat is het.

Ik ben er eigenlijk niet aan toegekomen om de laatste controle met Seatools uit te voeren. Een heel drukke periode gehad en dat uit het oog verloren en ja dan was het plots gedaan met de pc.

De fabrieksinstellingen moest ik dus terug uitvoeren (alles kwijt wat erop stond, het was ook teveel om een back-up te maken) en daarom heb ik een nieuwe pc gekocht.

En ik zou dus die oude interne hare schijf willen gebruiken als opslagruimte om toch de nodige bijzaken die ik bewaar daar te kunnen opslaan.

Maar als deze softwarematig niet kan geformatteerd (of dergelijk) worden vanwege die beschadiging dan kan ik ze denk ik beter de vuilbak in gooien????

Windows 7 staat er wel nog op natuurlijk.

Kan ik ze dan wel nog gebruiken?

Sorry,het is veel uitleg eigenlijk voor een kleine vraag als deze maar details spelen wel een grote rol in de multimedia heb ik ondervonden lol.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.