Ga naar inhoud

Artikel / werknemer formulier

WhiteStone

Aanbevolen berichten

Ik zit met een probleem.

Ik wil een excel document/formulier maken waardoor ik producten en werknemers kan bijhouden.

Er moet daarin:

- Werknemer

- Soort telefoon

- Verkoopprijs

- Verzendkosten (Er is maar 1 standaard verzendkosten)

- Winst

- Aantal telefoons verkocht

Mijn probleem is dat ik niet weet hoe ik dit moet gaan doen.

Alles moet in 1 document (liefst in 1 sheet).

Mijn vraag is:

Hoet moet ik dit aanpakken?

Moet ik voor soorten telefoons een dropdown-menu maken of zelf alle telefoons typen met daarachter aantal verkochte aantallen.

Hopelijk kan iemand mij daarbij helpen.

Betere uitleg:

Een formulier met daarin alle genoemde eisen zoveel mogelijk geautomatiseerd en zo efficiënt mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moet ik voor soorten telefoons een dropdown-menu maken of zelf alle telefoons typen met daarachter aantal verkochte aantallen.

Die keus is aan je zelf.

Betere uitleg:

Een formulier met daarin alle genoemde eisen zoveel mogelijk geautomatiseerd en zo efficiënt mogelijk.

Maar dit is helemaal het limit.

Hier doen we dus niet aan mee.

Probeer eerst eens zelf in elkaar te steken, kom je problemen  tegen meld je je maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde niet een document, maar een uitleg hoe ik dat kan maken.

Waar ik vastloop is bij de werknemers en de soorten telefoon. Hoe ik die moet opzetten. 

Werknemer 1               Werknemer 2

Mobiel 1

Mobiel 2

Mobiel 1       Mobiel 2

Werknemer 1

Werknemer 2

Hier loop ik vast (vanaf het begin, ja). Wanneer je meerdere telefoons hebt, is het niet verstandig om optie 2 te gebruiken. 

Optie 1 kan ook niet, want dan heb je weer een probleem met het aantal werknemers en verkochte items.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bucky, dankjewel voor je bestand. Ik heb er naar gekeken en vond het wel een mooie layout.
Alleen voldoet dat niet helemaal aan mijn eisen. En misschien ben ik dat vergeten te vertellen, vandaar.

Want, een telefoon kan voor verschillen prijzen worden verkocht en er zijn misschien wel verzendkosten.
Voorbeeld:
Ik heb gisteren een telefoon verkocht voor 10 euro, maar vandaag voor 15 euro (hetzelfde telefoon ja).
En misschien heb ik die ik voor 10 euro heb verkocht verzonden maar die van 15 euro niet.

Dus: verkoop 10 + 15 = 25
Aantal =2 
verzendkosten = 1,50 (totaal)

Winst hou ik erbuiten, die is wel makkelijk. En inkoop is voor elk product wel hetzelfde.

Maar toch bedankt voor de moeite. 
Dit is wat ik nu heb (hetzelfde als jou, alleen wat bewerkt)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Johnny,

Mijn voorbeeldje was dus echt als voorbeeldje bedoeld, hoe je het eventueel zou kunnen doen.

Als je voor jezelf nu eens een lay-out maakt, en je probeert daar met formules iets van te maken. Lukt iets niet, dan kan je altijd hier terecht voor hulp. Met onedrive kan ik niet veel, maar dat kan ook aan mij liggen :wacko2:

Om een bestand te uploaden:

Kies bij: "Reageer op dit bericht" voor "meer bericht opties" 

Als je dan naar beneden scrolt zie je "Bestanden Bijvoegen"

Klik op Bladeren en dubbelklik op het bestand dat je wilt posten, in het vakje naast de paperclip zie je nu het pad naar je bestandje.

Klik op: "Voeg dit bestand bij" en hopla daar staat hij.

En als laatste midden onder "Voeg reactie toe"

bucky

Link naar reactie
Delen op andere sites

@bucky,

danjwel voor je hulp. Maar ik denk toch dat ik het anders ga aanpakken, want je moet waarschijnlijk met macro's te werk gaan om mijn doel te bereiken.

Ik heb een nieuwe lay-out gemaakt, alleen heb ik een paar vragen over de dingen die ja kan doen.

1. Hoe ken ik meerdere cellen automatisch een waarde laten toekennen (dus dat ik niet steeds het zelf moet intypen, maar dat het al gedaan is). Of is dat niet mogelijk? Of ben ik gewoon gek?

2. Ik heb een winst tabel, en een merk tabel. Wanneer gekozen wordt voor Merk1 moet winst zijn Inkoop-merk1. En wanneer Merk2, moet dat zijn Winst-Merk2. 

De inkoopprijzen heb ik een andere sheet gezet. Alleen weet ik niet hoe je dat automatisch kan laten doen.

Dus wanneer ik intype Apple ofsow in Merk, dat excel automatisch de inkoopprijs van Merk1 (Apple) pakt.

3. Kan ik een sheet zodanig beveiligen dat je het alléén kan inzien met een wachtwoord?

Ik denk dat dat het is (voor nu)

Dank jullie wel allemaal.

voorbeeld3.xlsx

aangepast door WhiteStone
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.