Ga naar inhoud

Spatietoets werkt niet goed


Yoyo

Aanbevolen berichten

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met volgend probleem:

 

Mijn vader heeft voor zijn verjaardag een splinternieuwe laptop gekregen (HP pavillion 7 ...), Alles werkt perfect, behalve de spatietoets. Als je deze toets ergens tegen de bovenzijde indrukt, of in het midden drukt (waar ook over de lengte van die lange knop) wordt het signaal doorgegeven, maar als ik ergens nabij de benedenzijde druk (waar ook over de lengte van de spatietoets) wordt geen signaal doorgestuurd (dus geen spatie in de tekst gezet, er gebeurt gewoon niets).

 

Ik ben in de winkel met hun verkoper naar twee tentoongestelde identieke laptops (enkel kleurafwerkingverschil) gaan kijken en daar werkt de spatietoets correct bij beide toestellen.

 

De verkoper kon mij enkel helpen met te melden dat ik de nieuwe computer kon binnenbrengen voor reparatie :-(

Dat duurt dan ook enkele weken en mijn vader zag dat niet zitten. Ik heb dan maar zelf even voorzichtig het plaatje aan de benedenzijde losgemaakt (zie foto - staafje nr 1 losgeklikt).

 

Even in blazen om eventuele stofjes te verwijderen helpt het probleem niet.

Het rubberen knopje (nr 4 op foto) in het midden werkt prima. Dus is er vermoedelijk geen electronisch probleem. Het probleem zit hem dus eerder in de mechanische overbrenging van het drukken op het plaatje als dit gebeurt tegen de benedenzijde.

 

Zit het probleem bij de staafjes 1 en of 2, en of 3 ?

Of mogelijk bij de pvc stukken 5 en 6? Hier kan ik moeilijk uitmaken of deze al dan niet tegen het drukplaatje moeten geklikt zijn en op welke plaatsen...

 

Iemand een tip?

post-34497-0-04226900-1448392898_thumb.j

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.