Ga naar inhoud

PC valt compleet uit (start niet opnieuw op)

monis71

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

Ik heb de afgelopen twee weken problemen gehad met mijn desktop hij valt plotseling uit. Ik heb hem helemaal schoongemaakt van stof maar dit heeft niks uitgemaakt.

De desktop valt iedere keer compleet uit na een bepaalde tijd ook in het bios menu. Als ik de PC start hoor ik 1 piepje en start hij soms normaal op (haalt bureaublad) maar meestal valt hij gewoon uit tijdens het laadbalkje.

Ik heb gisteren een nieuwe grafische kaart aangeschaft maar ik heb met de oude kaart hetzelfde probleem.

Ik zit eraan te denken dat mijn voeding stuk is maar dit kan ik niet testen omdat ik geen andere voeding beschikbaar heb.

De grafische kaart die ik heb aangeschaft is de GEFORCE GTX 750 TI hier is een minimale voeding van 400W voor nodig. Dit staat ook op de doos vermeld.

De oude kaart die ik had is de NVIDIA 8600 GT maar ik heb dezelfde problemen met deze kaart.

Dus ik zit nu echt te twijfelen waar het aan kan liggen. Ik ben er vrij zeker van dat het een hardware probleem is.

Memtest en andere testen kan ik niet uitvoeren omdat hij dan toch uitvalt.

Ben nu geneigd een voeding van 550 wat te gaan kopen maar dat weet ik nog niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Reacties 34
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Memtest en andere testen kan ik niet uitvoeren omdat hij dan toch uitvalt.

Bedoel je hiermee dat hij ook niet meer opstart vanaf een cd/dvd?

Draaien alle ventilatoren nog?

Heb je bij het schoonmaken ook gecontroleerd of de koeling nog goed op de processor zit?

Eventueel de koeling demonteren en schoonmaken en opnieuw monteren met nieuwe koelpasta.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik de PC start hoor ik 1 piepje en start hij soms normaal op (haalt bureaublad) maar meestal valt hij gewoon uit tijdens het laadbalkje.

Hoor je dat ene piepje ook als hij uitvalt tijdens het laden?

Dat ene piepje betekent dat alle componenten (processor, harde schijf, geheugen en videokaart ) aanwezig zijn en werken.

Je processor zal dus niet stuk zijn.

Als je het probleem al 2 weken hebt, kan de oorzaak niet liggen bij de niewe grafische kaart die je pas enkele dagen geleden hebt gekocht.

Het probleem kan wel bij de voeding liggen.

Om daarover zekerheid te krijgen, ga je best naar een pc winkel met hersteldienst waar ze dit kunnen nakijken en indien nodig dadelijk een nieuwe voeding plaatsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.