Ga naar inhoud

Desktop ini, virus of iets anders

Aanbevolen berichten

Twee wk geleden zag ik op  bureau blad een icoontje Desktop ini. Ik zochten op  internet en ene zegen dat het gat om een virus andere niet. Ik heb tocht verwijdert, maar voor dat ik Ja klikt komt  melding:

:"Als u dit bestand verwijdert, werkt Windows of andere programa mogelijk  niet meer  goed".

Na verwijderen werkt gewoon alles normaal. Toch iedereen keer die bestandje komt terug en zit overal. 

Is er wat te doen?

Alvast bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het bestand desktop.ini moet je niet verwijderen, maar verbergen. Standaard is dat bestand ook verborgen. Je hebt zelf een instelling gewijzigd, waardoor jij het bestand nu op het bureaublad ziet staan.

Hoe je desktop.ini verbergt, wordt hier duidelijk uitgelegd: http://www.pcleek.com/tips/tips-voor-windows/1815-wat-zijn-die-desktop-ini-bestanden-op-het-bureaublad

Lees die pagina op je gemak door en voer dan de instructies uit.

aangepast door porrelaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...

Via het configuratiescherm moest je in Windows 7 bij de Mapopties komen.

Jij gebruikt echter Windows 10. Dan slaan we het configuratiescherm over en komen we op een andere manier bij de mapopties.

Start de Verkenner door op het pictogram met de map te klikken, dat rechts van de knop Start staat.

Je kunt de Verkenner ook starten door de toetsencombinatie Windows-toets (= de toets met het vlaggetje) + E.

De Verkenner wordt standaard geopend met het tabblad Bestand open.

Klik dan op het tabblad Beeld.

Helemaal rechts klik je dan op het pictogram dat boven Opties staat.

Het venster Mapopties wordt dan geopend.

Klik daar op het tabblad Weergave.

Plaats een vinkje bij: Beveiligde besturingssysteembestanden verbergen (aanbevolen).

Klik dan onderaan in het venster Maptopties eerst op Toepassen en daarna op OK.

Als alles goed is, ziet u de desktop.ini bestanden niet meer.

Hieronder nog een afbeelding waarbij ik met cijfers de volgorde van de handelingen aangeef:

56715a5e5dd09-Verkenner.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.