Ga naar inhoud

RAM geheugen


Keppetje

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb in een pc een nieuw RAM geheugen geplaatst bij het oude wel te verstaan.

Moet ik iets speciaals doen? Ik heb een RAM van 2GB geplaatst en wanneer ik naar systeem ga kijken staat deze erop maar de oude niet meer.

Weet er iemand hoe dit komt?

Weet er ook iemand hoe ik deze pc sneller kan laten draaien? Want deze is echt heel traag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het wil niet altijd zeggen dat oud en nieuw goed samen kunnen werken. Ook wil de volgorde van de oude en nieuwe bankjes wel eens verschil maken. Vaak staat in de handleiding van het moederbord (even zoeken op Google) wat de beste manier van plaatsen is.

aangepast door Captain Kirk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste,

Ik heb op voorhand op de handleiding gekeken en daarna pas besteld. Het is de juiste ram. Maar de pc vind enkel de nieuwe en de oude biet meer. Ook moeten we bij het opstarten van de pc altijd op F1 drukken voor hij wil opstarten. Dat was voor de nieuwe ram niet zo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als je zowel het oude als het nieuwe apart probeert in het systeem, vind je systeem het oude dan ook niet.

Wissel het geheugen eens van slot om te kijken of het dan wel herkend word.

Was je statisch ontladen toen je de modules plaatste, want een statische ontlading kan een verwoestende werking hebben op alle interne elektronische componenten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit word vaak vermeld op de RAm module, maar als dit niet het geval is kan je altijd het volgende uitvoeren.

 

Download en installeer Speccy

Speccy is er ook in Nederlandstalige versie, bij de installatie (of update) kan je de taal wijzigen van Engels naar Nederlands ... als je op het driehoekje klikt, krijg je een uitrolmenu waarin je Nederlands kan selecteren. 

Wanneer, tijdens het installeren van Speccy, de optie aangeboden wordt om Google Chrome of Google Toolbar "gratis" mee te installeren dien je de vinkjes weg te halen, tenzij dit een bewuste keuze is. 

525a111b37ea3-Speccy.PNG 

Start nu het programma en er zal een overzicht gemaakt worden van je hardware. 
Als dit gereed is selecteer je bovenaan "Bestand - Publiceer Snapshot" en vervolgens bevestig je die keuze met " Ja ". 

In het venster dat nu opent krijg je een link te zien, kopieer nu die link en plak die in je volgende bericht. Zo krijgen we een gedetailleerd overzicht van je hardware. 

Meer info over deze procedure lees je 
HIER.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.