Ga naar inhoud

ATPS-VPS

riksken

Aanbevolen berichten

Beste,

Volgens mijn werkgever kan het niet om een eventuele link te delen naar alle werknemers zodat ze thuis hun verlof kunnen inplannen of controleren in plaats van dit te moeten doen op hun werk.

Reden hiervoor zou zijn dat ze werken met ATPS die enkel loopt via een VPS connectie en deze kan dus louter niet gedeeld worden via internet en is ICT matig niet mogelijk.

Wat dit allemaal betekent weet ik zelf niet zo goed,omdat dit niet mijn wereld is laat ik in het midden of deze redenering juist is maar toch wou ik hier de vraag stellen omdat er misschien mogelijk wel een oplossing is,en hier enorm veel kennis aanwezig is op dit forum.

Alvast bedankt,

MVG,riksken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo riksken,

Een VPS is een Virtual Private Server, het is eigenlijk gewoon een onafhankelijke server maar die word virtueel gedraaid op een fysieke server. ATPS is als ik het goed heb een ERP systeem, die dan hoogstwaarschijnlijk word gehost op die VPS. Tenminste zo leg jij dit uit. VPS connectie bestaat niet, bedoel je niet een VPN (Tunnel) connectie? (Virtual Private Network) dit gebruiken wij namelijk ook en via die connectie zijn wij verbonden met onze servers in het Data center. Is dat bij jullie ook het geval? Zoja dan kun je deze Servers ook benaderen zonder de VPN Tunnel, wij gebruiken Citrix, als je verbinding hebt met de VPN Tunnel naar de server kun je zo inloggen met je netwerkaccount op de server, ben je niet verbonden met de VPN, dan gebruiken wij een Token, dit is bijv. voor mensen die thuis werken. Kun je wat meer info geven hierover hoe het zo ongeveer is geregeld bij jullie bedrijf?

Mvg,

Sento_

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Sento,

Bedankt voor u reactie.

Omdat ik geen zicht heb op hoe en met wat ze werken bij ons heb ik een afspraak gemaakt met de verantwoordelijke van onze dienst zodat ik je later kan informeren hoe het juist is geregeld bij ons in het bedrijf.Ik weet dat ze hier soms nogal geheimzinnig over doen en dat alles word geregeld vanuit Nederland.

Zodra ik meer info heb neem ik zeker contact op met u via dit forum.Ik heb soms het gevoel dat onze IT'er soms ook zeer afhankelijk is van wat er beslist word in Nederland want hij is steeds bereid om ons verder te helpen als ze ginder tenminste willen meewerken.

Toch al bedankt voor je reactie en hopelijk tot snel.

Mvg,riksken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.