Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Onder windows 7 geen probleem met cd's branden. Windows 10 denkt over probleemloos cd branden blijkbaar heel anders. Na veel bij Windows (ook onder W 10) te hebben rondgezocht, ben ik aan het einde van mijn W10CDBrand-latijn. Iemand een tip waardoor ik ook met W10 een cd kan branden, die op elke cd-speler kan worden gedraaid? 

RenéP

Geplaatst:

Op je vraag-zelf kan ik je niet antwoorden omdat ik de brandersoftware van de 10 niet gebruik.

Je kan het gewoon omzeilen (zoals ik ook doe) door CDburnerXP  (<klik!) te installeren: werkt makkelijk en goed en is freeware.

Wil je toch die software van de 10 gebruiken, dan moet je wachten op een antwoord van iemand anders ... :)

Geplaatst:

Je kan het gewoon omzeilen (zoals ik ook doe) door CDburnerXP  (<klik!) te installeren: werkt makkelijk en goed en is freeware.

Wees ZEER alert tijdens de installatie van deze software, beter nog: vermijd dit programma ... VirusTotal geeft immers groot alarm bij de analyse van het installatiebestand, er is dus zeker smurrie gebundeld met CDBurnerXP !

In het beste geval kan nog je één en ander vermijden door het weghalen van een aantal vinkjes tijdens de installatie, maar voorkomen is nog altijd beter dan genezen.

Ashampoo® Burning Studio FREE is een gratis veelzijdig brandprogramma, bovendien is het installatiebestand 100% clean ... je kan Ashampoo® Burning Studio FREE downloaden via deze link.

Geplaatst:

17 scanners geven 'een mogelijke besmetting', 35 geven : niet besmet (met daarbij  'gekende merken' : avg, avast, F-secure, Trendmicro)

Bij de installatie gaf Malwarebites een melding - als je dan Eenmaal toestaan kiest, ben je nog voldoende veilig.

Geplaatst: (aangepast)

Windows 10 denkt over probleemloos cd branden blijkbaar heel anders. Na veel bij Windows (ook onder W 10) te hebben rondgezocht, ben ik aan het einde van mijn W10CDBrand-latijn. Iemand een tip waardoor ik ook met W10 een cd kan branden, die op elke cd-speler kan worden gedraaid? 

Naast de software die je al in een ander bericht voorgesteld werd kan je in Windows 10 ook schijfjes branden.

Heb even geen Windows 10 computer voor me maar is ongeveer het zelfde als in Windows 7 en 8, Maar de eerste vraag is welke inhoud wil je branden want je hebt het over " die op elke cd- speler kan worden gedraaid"????

aangepast door clarkie
Geplaatst:

@ clarkie:

klopt, je kan ook in Windows 10 branden vanuit de verkenner, net zoals dit reeds kon in Windows 7, in Windows 8 en in Windows 8.1.

Geplaatst:

"Naast de software die je al in een ander bericht voorgesteld werd kan je in Windows 10 ook schijfjes branden.

Heb even geen Windows 10 computer voor me maar is ongeveer het zelfde als in Windows 7 en 8, Maar de eerste vraag is welke inhoud wil je branden want je hebt het over " die op elke cd- speler kan worden gedraaid"????"

Bovenstaand is van Clarkie.

Het betreft audio cd's.

Tot aan W10 gebruikte ik Nero (maar al een tweetal jaren niet meer) en daarna W media player. Die wordt door W 10 maar gedeeltelijk ondersteund (van de 20 titels worden er maar 15 geselecteerd terwijl er nog voldoende ruimte wordt aangegeven).

Hoe het branden via Verkenner moet, heb ik na het bericht van Clarkie nog niet kunnen ontdekken. Help?

Ik zal de mogelijkheden die de andere reageerders bieden met alle zorgvuldigheid nagaan. Is er niet zoiets als een, liefst freeware, programma waarvan algemeen gezegd kan worden: prima, programma x is wat we zoeken?

Geplaatst:
Hoe het branden via Verkenner moet, heb ik na het bericht van Clarkie nog niet kunnen ontdekken. Help?

Ik zal de mogelijkheden die de andere reageerders bieden met alle zorgvuldigheid nagaan. Is er niet zoiets als een, liefst freeware, programma waarvan algemeen gezegd kan worden: prima, programma x is wat we zoeken?

"Programma x" werd je reeds aangeboden in bericht #3 dacht ik ? ... :)

Het branden vanuit de verkenner wordt mooi geïllustreerd in dit filmpje:

Geplaatst:

Ik zal voor morgenavond, vrijdag dus, de genoemde site bezoeken. Vanwaar die "deadline"? Is er ook een tijdslimiet, bijv. vóór 12 uur p.m.?

Ik ga morgen ook naar het aanbevolen filmpje over W10 en schijfjes branden kijken. En natuurlijk ook naar ""Programma x" werd je reeds aangeboden in bericht #3 dacht ik ? ... :)"  Aldus Asus.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.