Ga naar inhoud

Sorteren Excel 2007

Katcska

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik probeer al een enige tijd om een klassement te sorteren in excel.

Ik zou graag willen dat het team met de meeste punten bovenaan komt te staan en zo aflopend de lijst verder gaat.

Er worden maandelijks punten gegeven, kwalificatie en race.

Ik heb verschillende websites en video's afgegaan, maar ik krijg niet dezelfde opties zoals hen.

Als ik klik op sorteren, terwijl ik alles geslecteerd heb, kan ik enkel sorteren op een bepaalde kolom.. hier en daar staat er ook een maand tussen maar denk niet dat dit hetgene is wat ik nodig heb.

Ik heb een printscreen genomen zodat jullie weten hoe het er ongeveer uitziet.

Kan iemand mij hiermee helpen?

Thanks!

post-34659-0-06825500-1449442433_thumb.p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitspraken doen op basis van een plaatje als het om Excel gaat, is lastig; je had beter het Excelbestand geplaatst.

Je schrijft dat je voor het sorteren ALLES selecteert, welnu dat is waarschijnlijk de oorzaak dat je niet het gewenste resultaat krijgt. In de bovenste rij (waar de namen van de maanden in staan) heb je cellen samengevoegd, dat zorgt ervoor dat Excel niet goed kan sorteren als je die cellen in de sortering meeneemt. Verder lijkt het dat je ook A1 en A2 hebt samengevoegd. Excel sorteert per kolom of per rij, niet per twee kolommen of per  twee rijen. Wat je moet doen is:

- Als A1 en A2 zijn samengevoegd, die samenvoeging opheffen.

- Om te sorteren de tabel selecteren zonder de eerste rij of zonder de eerste twee rijen. Doe je het inclusief rij 2, dan moet je bij het sorteren aanvinken dat de tabel kopteksten bevat. Selecteer je rij 2 niet, dan laat je dat vinkje achterwege.

Link naar reactie
Delen op andere sites

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.