Ga naar inhoud

Geen toegang mer tot externe harde schijf.


Beaupol

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb een externe harde schijf, een My book Essential edition van Western Digital.

Dit weekend was ik deze aan het gebruiken om muziek te spelen. Omdat ik de laptop elders nodig had, heb ik deze harde schijf uitgetrokken.

Nu ik deze terug wil connecteren, lukt dit niet meer.

 

Heb op het forum al gezocht, maar vindt geen concrete hulp, heb hier en daar al iets opgestoken, hier de info...

 

-> Heb reeds op 2 computers geprobeerd, lukt op geen van beide.

-> In computerbeheer, schijfbeheer, vindt hij ze niet terug.

-> In computerbeheer, onder apparaatbeheer/Schijfstations, vindt hij ze wel terug. En alles werkt correct!

-> Heb EasyUS Partition recovery gedownload, en deze vindt de schijf weer, maar zegt "unformated" 

 

Hoe kan ik nu alles terug krijgen wat er op deze schijf staat?

 

Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de harde schijf correct verwijderd? Dus via de functie hardware veilig verwijderen?

 

Zorg dat de harde schijf aangesloten is dan ga je naar start-> configuratiescherm-> systeembeheer-> computerbeheer.

In computerbeheer klik je op schijfbeheer, alle schijven worden in beeld gebracht.

 

Maak er een printscreen van en plaats die in je volgend bericht. Hoe je een afbeelding in je volgend bericht kan plaatsen lees je hier. (klik erop)

Weet je niet hoe je printscreen kan maken van het venster schijfbeheer vermeld dan in je volgend bericht welke Windows versie op je computer staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oeps...

Heb al eens geprobeerd met EasyUS Recovery, en daar heb ik met de "fast"methode al reeds een 10000 bestanden kunnen recupereren.

Met de slow methode had ik er al 81.000 maar na 24 uur, had hij nog steeds maar 17 gescanned.

Ik weet niet of het relevant is om deze mothode te doen, daar hij de kleinste stukken van files ook herkent en als file aanmaakt, denk ik.

En vermits hij toch iets vindt, zou de schijf beschadigd zijn???  Zoniet, is er nog een andere oplossing, of is de enige methode : formateren?

 

Alvast bedankt.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.